SonnenReiter eller 66Norths Funktions(?)ridbyxor

Venus_in_Furs

Trådstartare
Någon som testat 66Norths Vikurbyxor eller Sonnenreiters motsvarande(?)jordhphursridsbyxor. Är Sonnenreiterna också i Softshell? Fungerar materialet lika bra inne i ridhus som ute och är de användbara även på sommaren?

Sv: SonnenReiter eller 66Norths Funktions(?)ridbyxor

Jag har inte ngn av de varianterna, men jag fick ett par Cavallo (vanliga) ridbyxor i softshell med fleecefodr, helskodda med clarino. De är UNDERBARA! Absolut fantastiska. Jag blir aldrig kall, men har inte svettats i dem som jag kan göra i andra byxor som hålelr mig lika varm.

Har inte testat dem i ridhus dock, och jag har svårt att tro att de är så himla bra när det är varmaste sommaren- då vill jag helst inte ha långbyxor alls :eek:

Däremot vår, höst och vinter är de kanon!

Kan inte svara för 66 north men sonnenreiters är i samma material så samma egenskaper borde gälla.

Gillar dem också och de funkar absolut i ridhus. Iaf på vintern! Ridhus brukar ju inte vara så många grader varmare än ute? ;)

Jag har inte ngn av de varianterna, men jag fick ett par Cavallo (vanliga) ridbyxor i softshell med fleecefodr, helskodda med clarino. De är UNDERBARA! Absolut fantastiska. Jag blir aldrig kall, men har inte svettats i dem som jag kan göra i andra byxor som hålelr mig lika varm.

Har inte testat dem i ridhus dock, och jag har svårt att tro att de är så himla bra när det är varmaste sommaren- då vill jag helst inte ha långbyxor alls :eek:

Däremot vår, höst och vinter är de kanon!

Låter suveränt - var kan man köpa så´na?

Hej. Jag råkade prova 66Norths Vikurbyxor tidigt i höstas och de var så sköna :love: så det var bara att hala fram kortet och betala. Jättebra höst/vinterbyxor, men nu när det varit lerigt vill jag hellre gå i Graningestövlar så har jag tagit fram mina Moutainhourse som är i samma material. Toppenbyxor det med, vindtäta och vattenavstötande.

Sonnenreiters är kanon men som Munnin skrev så är dom för varma att ha på sommaren det är ju fleecfoderi också. Mkt nöjd med mina.

Jag har ett par bra fleecefodrade ridbyxor från Copperfield. Helt underbara nu på vintern. Man behöver inte ha långkalsoner el dyl under. De är hur varma och goa som helt utan att man svettas i dem.
Tror inte dom kostar så mycket at köpa in heller. Hööks har ju liknande ridbyxor också till en billig peng.
Mountainhorse har också sådana softshell byxor men de kostade lite mer tror det var 1200 kr eller nåt sånt.

De flesta välsorterade hästaffärer har såna, jag köpte mina utanför Falkenberg. Jag stod och valde mellan Pikeur och Cavallo men jag gillar Cavallo bättre, Pikeur är helt enkelt inte sydda för min kropp :angel:

Ska man ha islandshäst-modellen så är det nog bäst att shoppa på internet tror ja,g eller leta rätt på en återförsäljare i närheten :)

Har fått hem mina Vikur nu och de är underbara!:love: Dessvärre försvann precis all snö till förmån för leran. Så, innan jag klaffsar ut i hagen tänkte jag höra hur det är med tvätt av skodda softshell-byxor? Hur tvättar ni era?

Har fått hem mina Vikur nu och de är underbara!:love: Dessvärre försvann precis all snö till förmån för leran. Så, innan jag klaffsar ut i hagen tänkte jag höra hur det är med tvätt av skodda softshell-byxor? Hur tvättar ni era?

Softshellmaterial ska inte tvättas med sköljmedel, för då förlorar man andasegenskapen hos byxorna, det är det enda jag vet :D

Jag har Sonnenreiters variant och de är väldigt varma och sköna. Dock är det lite si och så med regntätheten. Själva softshell-delen är ju regntät, men inte skoningen... Vilket gör att när man rider ut i regn så blir man genomblöt där skoningen och softshell sitter ihop... Men som varma och vindtäta byxor i uppehåll är de suveräna :D

Liknande trådar

Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
411
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII