Sönderbiten hand

Sv: Sönderbiten hand

Man kan inte bryta ner käken på en liten valp utan ngn förvarning. Tycker att man framförallt ska lära hunden att vissa av människans uttryck, tex AAAAAAAJJJ!! Ska betyda att det är för våldsamt.

Lyssnar de sen inte på det, kan man mkt väl ta till mer drastiska metoder.

giowanna skrev:
Man kan inte bryta ner käken på en liten valp utan ngn förvarning. Tycker att man framförallt ska lära hunden att vissa av människans uttryck, tex AAAAAAAJJJ!! Ska betyda att det är för våldsamt.

Lyssnar de sen inte på det, kan man mkt väl ta till mer drastiska metoder.

JO det kan man har funkat på samtliga hundar som bitit mig så bevisligen funkar det. det är ju inte så att man rycker käken ur led utan håller ner under käken så de inte kan tugga på handen o de tycker det är obehagligt o ger sig.

PIRU skrev:
JO det kan man har funkat på samtliga hundar som bitit mig så bevisligen funkar det. det är ju inte så att man rycker käken ur led utan håller ner under käken så de inte kan tugga på handen o de tycker det är obehagligt o ger sig.

Ahaa, då missförstod jag dig :p
Men då är du inne på samma som Eina, att få valpen att tycka att det är obehaglit, eller?:smirk:

Hur går det förresten med taxen, bits han/hon fortfarande?

giowanna skrev:
Ahaa, då missförstod jag dig :p
Men då är du inne på samma som Eina, att få valpen att tycka att det är obehaglit, eller?:smirk:

Hur går det förresten med taxen, bits han/hon fortfarande?

Ja visst då slipper man vråla åt den o bara o hålla i underkäken tills den slutar då släpper man blir så bra!

Taxen aldrig ägt nån Tax ens.

men får en Bitig Schäfer på söndag :banana:

Det där med taxen var nog till mig:D

Det har gått jättebra!:)
Vi avbryter leken och går därifrån om hon biter för hårt. Men sen om hon kommer och vill leka igen så leker vi förstås med henne för det är ju ingen idé o vara långsint. Men skulle hon bita igen så går vi därifrån igen. Och det verkar löna sig att vara ihärdig.

TACK allihop för tipsen!:bump:

Jag vet inte ifall taxar byter tänder tidigare, min ridgeback fällde fram tills 5 månader, sedan blev skillnaden markant. När min ridge gick "igång" och hoppade, skällde, försökte bita, sa jag bara konsekvent NEJ, och vände mig bort, tills betendet slutade. Det här tog lång tid, det är bara att köpa läget att upp till 6 månaders ålder testar de och försöker hitta nya sätt att få uppmärksamhet. Jag var också tydlig med att jag bestämde när vi skulle leka o hur länge, matte MÅSTE ju vara rolig, för att kunna befästa inkallning o att valpen ska vilja stanna hos mig, men på mina villkor.
Sedan var min ridge så tuff att henne var vi tvugna att begränsa även i utrymme, stänga undan henne när hon blev "tokig", och ignorera ett tag. Idag är hon världens uppmärksammaste o goaste!!

Köper m an tax, får man sig själv skylla ! :devil: hehe

fast bilden ppå din tax var jätte jä´tte söt, men jag har aldrig varit så förtjust i taxar !

PIRU skrev:
Ja visst då slipper man vråla åt den o bara o hålla i underkäken tills den slutar då släpper man blir så bra!

Taxen aldrig ägt nån Tax ens.

men får en Bitig Schäfer på söndag :banana:

Hahahaha:rofl: Det med taxen var till Novelette :D

Oooo, lova att sända in bilder på schäfern!! Är det valp eller omplacering?

giowanna skrev:
Hahahaha:rofl: Det med taxen var till Novelette :D

Oooo, lova att sända in bilder på schäfern!! Är det valp eller omplacering?

finns redan bilder på han sök på mina "valpar jag vill se"

NU är han hemma o har nog en hund som gillar o bitas i händerna det verkar så hahahahahah

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar