Söndagsnattsnöje!

mimmipigg

Trådstartare
Sitter här i min ensamhet (alla sover) och väntar på att våra två fyrbenta rymlingar ska behaga komma inpromenerandes genom ytterdörren.
Har väntat i tre och en halv timme nu...:( jag är dödsless på dessa rymlingar.
Lyckas bägge två komma loss samtidigt har de acceleration som två F1-bilar och hörsel som en stendöv 102-åring.
Jag ska banne mig sätta ankare på dem:mad:
Hur skoj är det och sitta uppe och vänta timme ut och timme in, dessutom är det lite oroligt med isen i dagsläget eftersom den ligger kvar efter stränderna. Tikar brukar ju oftast ta sig upp men hanhundar har det ju sämre.
Är det fler som har sådana här problem mellan varven? Eller sitter jag ensam?

Sv: Söndagsnattsnöje!

Hade.....nu är jag tvungen att ha mera reda på dom och har en stor tomt med staket runt om ( med skog i ) ......först blir man ilsk sen orolig.....

Vi släpper aldrig bägge samtidigt just för att de drar som en avlöning den 27:e. Ikväll lyckades tiken backa ut ur stryphalsbandet och hannen var lös...hej dåååå blev det!

Förstår din oro. Hoppas de kommer snart!

Mina hundar har aldrig dragit ifrån gården. De släpps ofta ut på kisspauser själva, och kommer så fort jag ropar in dem.

En nåd att stilla drömma om, att de kommer om bägge är lösa alltså.
Nu kom de precis in 00:33 voffade hannen under sovrumsfönstret och in till sin skitsura matte kom två lyckliga voffsar!

Over and out//
mimmipigg

En nåd att stilla drömma om, att de kommer om bägge är lösa alltså.
Nu kom de precis in 00:33 voffade hannen under sovrumsfönstret och in till sin skitsura matte kom två lyckliga voffsar!

Over and out//
mimmipigg

Du vet att det är Koppeltvång nu så här års va ;) :p

Jag vet, men inte hundj*vlarna!
För övrigt så är det här norrland och snön har precis börjat tina, fåglarna sitter fortfarande och huttrar i träden, renarna har precis passerat på sin väg uppöver, rådjuren är uppätna av lodjur så risken att de ska störa viltet ännu är inte så stor.
Dessutom så springer mina hundar så jäkla fort att de förmodligen missar vilt, det är som springandet som är det viktiga.

//mimmipigg, som idag har två vääääldigt lugna hundar med en tendens till träningsvärk!

Nu är de på gång igen:eek: jag blir vansinnig!
Yngste sonen hade fipplat på så att bägge kom lösa:crazy: och nu sitter jag en onsdagskväll och väntar på dessa förb*****j**la idioter till hundar.
Jag som gått hela dagen och väntat på att det skulle bli kväll så att jag skulle få lägga mig.
Trots att jag kört fyrhjuling med dem en lååång runda idag gör de så här, vad har jag gjort för ont för att drabbas av dessa hundidioter?
Tror det får bli fast monterade kedjor i stället för koppel hädanefter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka