Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör ni när hästen får sin semester? Ställer ni av hästen helt i x antal veckor eller tar ni någon lugn runda ibland?
Hur länge låter ni er häst vila och på vilken nivå är ni på?
tycker inte man ska ha hästen på bete i mer än 4a veckor även om man kollar till hästen regelbundet
Semester innebär ju dock inte att hästen har semester från omvårdnad och skötsel utan från ridningen. Sköta om hästen hoppas jag verkligen folk gör även ifall dom inte rider.Var 4e vecka brukar min få stå på semester, tycker han förtjänar det. Enligt mig är det int bra att ha hästen på bete alt för länge ( om man int är där då regelbundet och kollar så att den har det bra, borstar den med mera ), tycker inte man ska ha hästen på bete i mer än 4a veckor även om man kollar till hästen regelbundet
Varför inte det? Så länge hästen får tillsyn och mår bra finns väl inget som hindrar att den kan vara ute dygnet runt mer än 4 veckor? Finns gott om hästar som är ute dygnet runt, året runt på lösdrifter runt om i landet och fungerar utmärkt vid träning.
Min häst går på lösdrift så nog vet jag att dom kan vara ute dygnet runt Om den rids så spelar det ingen roll hur länge den står tycker jagmen jag tycker inte att en häst ska stå utan att röra på sig i 4 veckor