Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis vad jag tänkte på när jag läste trådstarten. Lund är den enda stad som jag upplevt tydligt avfolkad på sommaren (stadskärnan).
Man säger ju att 1/3 av Umeå är studenter och många av dem åker hem över sommaren. Helst studentområderna brukar kännas helt döda.Har inga siffror att backa upp med, men upplever att Umeå avfolkas under sommaren. Jag vet inte om det kanske beror på att studenter åker hem över sommaren och att de som slutar lämnar staden som sedan fylls på när terminsstart närmar sig till hösten.![]()
Man säger ju att 1/3 av Umeå är studenter och många av dem åker hem över sommaren. Helst studentområderna brukar kännas helt döda.
I Stockholm märks det inte på antalet människor men däremot är det tydligt inom restaurangbranschen. Många bra restauranger stänger över sommarmånaderna och klubblivet är inte heller detsamma. Turisterna är väl för snåla och lägger inte pengarna på fine-dining under sommaren.
Gotland är ju stendött under vintern men blir ju invaderat på sommaren, mest av stockholmare![]()
Nej det är sant. Dock känns det absolut inte som att de vanligaste turisterna i Stockholm är en barnfamilj men där kanske jag har fel!Det handlar ju inte alltid om att turister är för snåla för att lägga pengar på fine-dining. Åker man på en familjesemester (med barn) så väljer man en restaurang som passar hela familjen. Fine-dining går man på när man har möjlighet att ha barnvakt. Det har man inte på semestern utan på hemmaplan.