Sommartäcke / tunt innetäcke

Oxxx

Trådstartare
Är på jakt efter ett tunnare innetäcke, som man kan använda (sommar/senare vår/tidigare höst) t.ex i transporten, som svettäcke och bara allmänt innetäcke som hästen kan ha de kallare dagarna då det är för varmt att slänga på ett termotäcke (lång mening det där.. :crazy: ).
Har redan massor i fleece så det vill jag inte ha.
Har funderat på
Horseware Nylon Summer Sheet eller
Horseware Cotton Summer Sheet. Är någon av dessa passade?
Vad är skillnade mellan nylon och bomull?

Har funderat på att köpa ett sommarutetäcke, kollat lite på Bucas Sun Shower. Är det vattentätt eller bara vattenavvisade? Någon som har använt det täcket och kan berätta lite?

:bow: :bow:

Sv: Sommartäcke / tunt innetäcke

Ett nylontäcke funkar som ett fleecetäcke, dvs fukten transporteras ut på utsidan, ett bomullstäcke blir bara blött och kallt...

Ett stall/svettäcke som jag tycker är bra är de från sverigetäcket.. har kryssgjordar och bensnören, våfflat nylon, ser alltså ut som ett bomullstäcke men blir inte blött och äckligt :idea:

Jag gillar inte nylon alls, det är ett äckligt material.. :crazy:
Jag har helt tunna mjuka bomullstäcken från Shires, tycker dom är jättebra. Funkar båda ute och inne.

Som transporttäcke sommartid har jag ett Rambo cotton cooler.

Tack båda :bow: .
Nu blir det lite svårare att bestämma sig.
Blir nylon också lika elektriskt som fleece?
Cotton cooler'n är alltså "bara" bra som transporttäcke, inget man kan anväda efter att man har exempelvis duschat hästen?

Jag tycker det lätt kan bli det ja..

Coolern funkar bra som svett täcke så det funkar nog till att ha efter att man badat också! :) Men jag skulle inte ha det i boxen i fall hästen rullar eller lägger sig.

Okej! Tack så mycket :bow: :bow: .

Vad tror du om Cotton Summer Sheet? Det har ju gjordar, då lär det nog inte vara något problem att ha det täcket på hästen i boxen...

På hastprylar.se har de jättefina sommartäcken. Har själv beställt ett våffeltäcke samt ett rutigt i polyester. Väntar med spänning på att få hem det!

Är på jakt efter ett tunnare innetäcke, som man kan använda (sommar/senare vår/tidigare höst) t.ex i transporten, som svettäcke och bara allmänt innetäcke som hästen kan ha de kallare dagarna då det är för varmt att slänga på ett termotäcke (lång mening det där.. :crazy: ).
Har redan massor i fleece så det vill jag inte ha.
Har funderat på
Horseware Nylon Summer Sheet eller
Horseware Cotton Summer Sheet. Är någon av dessa passade?
Vad är skillnade mellan nylon och bomull?

Har funderat på att köpa ett sommarutetäcke, kollat lite på Bucas Sun Shower. Är det vattentätt eller bara vattenavvisade? Någon som har använt det täcket och kan berätta lite?

:bow: :bow:
Är det en häst du har?? My little pony??? :rofl:

Är det en häst du har?? My little pony??? :rofl:

Denna tråd skapades för ett halvår sen och du orkar verkligen vara så dryg?! :crazy:
O nej jag har ingen my little pony, utan ett fullblod som fryser hyfsat lätt.

Tack alla andra för tipsen :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka