Nordthor
Trådstartare
Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester efter sambons men det verkar som att båda inom en snar framtid kommer att gå på semesterrotation på våra respektive arbeten. Tråkigt (och ganska så troligt scenario) är att vi kommer att ha semester olika perioder och aldrig få vara hela familjen ledig och samlad under sommaren. Detta är kanske standard hos många (de flesta) men i vår familj är det nytt. Jag som strax ska börja jobba efter föräldra"ledigheten" är helt utmattad av att ha varit själv hemma med sonen i över ett år. Med den erfarenheten i bagaget inser jag redan nu att semester aldrig mer kommer att vara semester (särskilt inte om vi kommer i otakt med våra respektive semesterperioder).
Hur har ni andra det? Finns det liksom något positivt med ovan nämnda scenario? Får ni vila något under er semester? (Jag är väl införstådd med att det inte bör klagas, vi valde ju ett liv med barn tillslut.) Ville mest bara ha lite nya infallsvinklar eftersom mitt katastroftänk kickade in direkt när jag insåg hur vi antagligen kommer att ha det nu framöver.
Inte helt säker på om min "fråga" är solklar. Förtydligar gärna vid behov!
Hur har ni andra det? Finns det liksom något positivt med ovan nämnda scenario? Får ni vila något under er semester? (Jag är väl införstådd med att det inte bör klagas, vi valde ju ett liv med barn tillslut.) Ville mest bara ha lite nya infallsvinklar eftersom mitt katastroftänk kickade in direkt när jag insåg hur vi antagligen kommer att ha det nu framöver.
Inte helt säker på om min "fråga" är solklar. Förtydligar gärna vid behov!