Sommarpratare 2024

Tror där är många bra 😊 Men för mig har det ibland varit att dem jag har minst förväntan på har gett mest. Och vissa upphaussade har mest varit ”gäsp”. Ser fram emot att lyssna!

Spontant tänker jag Lasse Åberg och Birgitta Olsson, det blir säkert fler när jag sätter mig in i vilka folk är.

Jag ser mest fram emot

JUNI​

23 Lasse Åberg, grafisk formgivare
26 Joakim Paasikivi, överstelöjtnant
30 Anna Lindmarker, fd nyhetsankare

JULI​

1 Trolle Rhodin, cirkusdirektör
2 Cecilia Uddén, Mellanösternkorrespondent
4 Carl Bildt, fd statsminister Moderaterna
5 Jennie Walldén, tv-kock
9 Oscar Stenström, civilingenjör, fd Nato-förhandlare
16 Lars Strannegård, rektor Handelshögskolan Stockholm
21 Niklas Ekstedt, kock
22 Karin Olofsdotter, Sveriges ambassadör Ryssland
24 Kenza Zouiten Subosic, influcencer

AUGUSTI​

7 Petra Malm, fd elitsoldat, programledare
9 Jens ”Jeb” Bergensten, designchef Minecraft
11 Matilda Djerf, entreprenör
15 Linnéa Lindquist, biträdande rektor, skoldebattör

Inser nästan lite motvilligt att jag nästan tycker att handelshögskolans rektor, Lars Strannegård, är det mest intressanta namnet (utöver Uddén som delvis kommer att tala om upplevelser från Gaza). Det är liksom inte från en person på den positionen som man förväntar sig att höra att det är befängt att tänka att kulturen ska vara lönsam.

Inser nästan lite motvilligt att jag nästan tycker att handelshögskolans rektor, Lars Strannegård, är det mest intressanta namnet (utöver Uddén som delvis kommer att tala om upplevelser från Gaza). Det är liksom inte från en person på den positionen som man förväntar sig att höra att det är befängt att tänka att kulturen ska vara lönsam.
Fast han vore ju inte mycket till företagsekonom om han inte förstod det. Och det vore ju också märkligt om en rektor för en handelshögskola, tillika professor i företagsekonomi, inte hade koll på elementa i ämnet. Lite som att en professor i fysik inte skulle veta hur en atom ser ut. Är det nåt man borde veta i den positionen, så är det det.

Lyssnade på Lasse Åberg. Inget speciellt förutom att jag blev irriterad på att han var lite nedlåtande mot skogsfinnar (som är hans ursprung).

Lyssnade på Lasse Åberg. Inget speciellt förutom att jag blev irriterad på att han var lite nedlåtande mot skogsfinnar (som är hans ursprung).
Jag vet inte riktigt vad han ville säga med sitt program. Det var lite anekdoter blandat med jazz-musik. Ska jag vara ärlig tycker jag nog att det troligen varit bättre att någon annan haft hans plats.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka