Sommarjobba på hästklinik utan utbildning - är det möjligt?

Sar24BB66

Trådstartare
Hej! Jag funderade, är det möjligt att sommarjobba på en veterinärklinik utan att ha någon utbildning i ämnet? Jag har sysslat med hästar hela mitt liv (är 19) och har haft egen häst många år, för tillfället har jag två egna i eget stall (har som mest haft tre egna hästar samtidigt). Har dock inte gått någon utbildning i varken hästskötsel eller veterinärvård. Tror därför jag inte skulle få jobba på kliniken, men tänkte iaf fråga här på forumet ifall jag skulle ha fel :)
 
Sv: Sommarjobba på hästklinik utan utbildning - är det möjligt?

Det är fullt möjligt att få sommarjobba med att leda hästar, ta patienter (djur) till röntgen, fölvaka, etc. Jag sökte ett sådant jobb förra sommaren. Dock brukar det vara prioriterat att anställa folk med djurvårdarutbildning, t.ex. (kommer inte ihåg vad behörigheten heter).
 
Sv: Sommarjobba på hästklinik utan utbildning - är det möjligt?

Okej :) men du tror inte att jag får jobb utan djurvårdarutbildning?
 
Sv: Sommarjobba på hästklinik utan utbildning - är det möjligt?

Jag tror dina chanser att få jobb är beroende av tillgången på utbildade personer som kan tänkas vara aktuella som semestervikarie. Är du intresserad är det ju bara lämna in en ansökan och sedan hålla tummarna :)
 
Sv: Sommarjobba på hästklinik utan utbildning - är det möjligt?

Det beror ju helt på klinikens behov, och hur många med djurvårdsutbildning som söker jobb till sommaren. Är behovet av personal tillräckligt stort och inte tillräckligt med (i övrigt kompetenta/lämpliga) utbildade söker jobbet, kan det säkert bli aktuellt att anställa någon utan utbildning för just de arbetsuppgifter som inte kräver den behörigheten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 374
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 017
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 395
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp