Sommarhäst

korfstroganof

Trådstartare
Hej! jag ska hyra en ridskolehäst i sommar i en månad. Men jag har aldrig gjort det förrut och jag vet inte vad jag ska tänka på. Ska hästen vara ute på nätterna? Täcke eller inte? Ska hon bara äta gräs eller behövs det hö också? Hur mycket kostar en vanlig stallhyra i en månad?

Tacksam för svar!!;)

Håller med föregående talare (skrivare ;)). Alla hästar är ju individer och har därför sina egna specifika behov. Jag antar att hästen stått ett tag på ridskolan och då bör ansvariga där ha koll på den här hästens specifika behov bättre än någon här på Bukefalos. ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 285
Senast: Görel
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
903
Senast: Ray
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka