Sommarbete

M

My Beauty

Nu så börjar ju sommaren och nu undrar jag när ni brukar eller tänker släppa hästarna på bete. och hur länge dom går då.

Själv så vilar min häst typ 2- 4 veckor men då när inte gräset är så starkt.
:d
Min häst vilar inte så mkt på sommaren, då vi tävlar och på vintern går hon typ tre dagar i veckan.

Sv: Sommarbete

Min häst går redan på bete, fast ett "förebete" kan man säga. Han går i en hage med hyffsat mycket gräs, men inte lika mycket som det riktiga betet. På somrarna vilar han inte så mycket, kanske bara en vecka.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama