Sommarbete - hur länge?

A

_anje_

Jag undrar hur länge hästarna får gå ute dygnet runt utan tillgång till vindskydd?

Sv: Sommarbete - hur länge?

dom ska väl igentligen ha tillgång till vindskydd under bete med...

Jag trodde det fanns något datum då man var skyldig att ha vindskydd till hästarna, men det kanske det inte finns?
Fått för mig att det var 1/10 - 1/5........kan det stämma eller är det gamla regler?
Är inte alls säker på detta och kan ha fel :crazy:

arabia har rätt. Så länge betestillväxt sker behövs inget vindskydd. För hästar som går ute mer än 12 timmar per dygn under den tid på året som betestillväxt ej sker krävs ligghall.

Förra året gick mina ute dygnet runt till och med oktober - utan ligghall eller vindskydd.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Rosett
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10