Sommar ponny?

Shettistjejen

Trådstartare
Hejsan, jag är en tjej som tänkte kanske hyra sommar ponny sommaren -10. Jag vet, det är superlångt dit, men man kan ju iaf vara bra förbered ;) Mina frågor är då: Vad kostar det? Hur får man tag på en bra ponny? Vanligaste sjukdomarna? Foder? Stallplats? I vissa hästtidningar står det att det bara behövs en hage, men skulle man inte som hästägare tveka att ge ut sin häst att stå i bara en hage? Har du sj några erfarenheter? Har du hyrt häst/hyrt ut din häst? :)
 
Sv: Sommar ponny?

På sommaren kan man låta hästen gå på sommarbete men då är det ju en stor hage som gäller annars betas den ner snabbt.
 
Sv: Sommar ponny?

Det är lite svårt att svara på dina frågor eftersom det skiljer väldigt mycket åt vad det kostar osv osv.

Den här sommaren har våra hästar bara haft tillgång till en hage, men det har varit en stor hage med tillräckligt bete.

Jag har hyrt sommarponny i många år från min ridskola, det finns ingen klubb nära dig som hyr ut sina hästar över sommaren?
 
Sv: Sommar ponny?

Nej, hos min klubb står det inget om att man får hyra ponnyerna, men det skadar ju inte att fråga iaf ^^
 
Sv: Sommar ponny?

Jag har hyrt ponny tidigare.
Det finns företag som sysslar med sånt och man kan hyra över sommaren eller året runt men ska du bara ha över sommaren så bör du snabba dig att boka nu tror jag.
Den jag hyrde av var en riktig "hästhandlartyp" i Småland, utan att nämna några namn, men ändå hyffsat seriös med riktiga avtal och allt sånt. Där fick jag även med all utrustning till ponnyn. PM:a om du vill veta mer om just den firman. De kan också tala om för dig vad just din häst behöver för foderstat.

Lycka till!
 
Sv: Sommar ponny?

Det är lite svårt att svara på dina frågor eftersom det skiljer väldigt mycket åt vad det kostar osv osv.

Den här sommaren har våra hästar bara haft tillgång till en hage, men det har varit en stor hage med tillräckligt bete.

Jag har hyrt sommarponny i många år från min ridskola, det finns ingen klubb nära dig som hyr ut sina hästar över sommaren?
Vilken klubb? Har super problem med att hitta.. : ( letat i två år..
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 372
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 870
Senast: Solis
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: Sesca
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 751
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp