Som knottbett på halsen?

N

Nikki

Fick hem ett sto i början på hösten 09, hon hade då fullt med pipplor på halsen. Trodde då att det var bromsbett för det såg precis ut som det. Det mesta har försvunnit men hon har fortfarande kvar lite. Hon fick kortison i 7 dagar och då försvann nästan allt, men nu har det kommit tillbaks lite. Kan det vara någon obalans ? Typ någon tarmstörning? I övrigt så är hon blank och fin.

Sv: Som knottbett på halsen?

en häst jag tog hand om hade så och det försvann helt när han fick foderjäst så på honom så var det antagligen nått med magen eftersom foderjäst ska vara bra för det.

Sv: Som knottbett på halsen?

min flicka hade de för 2½ år sedan.. hon hade de nästan 6 mån. jag var tvungen att ta av täcket för å luffta huden. sen bytte jag foder mm till musli i stället för pellets å då försvann de rätt mkt. men de försvann inte helt förrens hon adopterade 1 föl när hon var lite över 3 år gammal och efter de blev hon väldigt lugn å så så jag tror de hade nått å göra med magen att d eva nån obalans elelr liknande.. för nu har hon inget kvar å har ej haft de på snart 2 år

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 251
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp