Solskenshistoria

P

pialotta

Hej Ville bara berätta att min knäppa foderhäst inte är så knäpp längre; första gången gick det inte att klippa henne (jo, i o f s - om jag mer lr mindre våldtagit henne men jag började inte ens, hon gick i taket när maskinen sattes på, och det var tidigt på året så hon skulle ändå fälla pälsen snart)

Andra vintern gick det bättre, jag klippte henne snabbt som en iller, med fara för liv o lem.

Och idag stod hon snällt -men hon höll andan i början- och hör och häpna: Längst bak under buken är ju lite mörkt och svårt att se, vad gör hästen? Jo hon trampar runt lite och sen ställer hon sig bredbent!!!!!!! Likadant vid frambenets insida - hon ställde upp sig så att all huden sträcks och jag kan klippa utan problem!!!!!!

jag är djupt imponerad av detta fd stressmagra problemskrälle som mest stod på bakbenen eller kastade sig åt alla håll och var rädd för allting. Jag har råkat ut för flera allvarliga olyckor pga hennes oberäknelighet men nu är hon på min sida!!!!!!!!!!!!
:love:
:love:
 
Sv: Solskenshistoria

Våltog du henne nästan:eek: skrev fel eller?;)
 
Sv: Solskenshistoria

Våltog du henne nästan:eek: skrev fel eller?;)

haha nä jag skrev inte fel - kan väl kallas våldtäkt om man tar till våld för att få ngt gjort med hästen - brems, lugnande, tvångslinor etc... men jag gjorde det inte utan lät henne vara den första gången när hon visade sånt tydligt obehag inför klippmaskinen
 
Sv: Solskenshistoria

Haha nej en våldtäkt är ju en våldtäkt... Du skrev nog fel, hoppas jag! :) :rofl:
 
Sv: Solskenshistoria

jag anser att det kan definieras på ett vidare sätt. Något man gör mot någon annan mot dennes vilja är våldtäkt. Jag skrev inte fel.

Men nu var det ju inte våldtäkt tråden handlar om, utan den handlar om att lånehästen har börjat lita på mig och att hon inte längre tror att hon kan råka illa ut när jag är med. Hon var misstänksam mot allt förut.
:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp