solsemester med rörlig 9-månaders?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: solsemester med rörlig 9-månaders?

...fast det där har korta ärmar och ben :angel: Och måste av helt och hållet när det är nerbajsat :o

De tvådelade är oändligt mycket bättre :eek:
 
Sv: solsemester med rörlig 9-månaders?

Korta ärmar och ben är för att den minsta storleken var 80 och dottern är inte 80 ännu så i praktiken blir den nog åtminstone halvlång... Tvådelat tänkte jag inte på, ska kolla om det går att ändra.
 
Sv: solsemester med rörlig 9-månaders?

Jag tänkte just säga det att två delat är lättare att hantera, och ungarna trivs bättre. Vilket påminner mig om att jag måste sätta mig och beställa lite åt mina barn...:crazy: Vi ska ju åka i mars, med en vild 1,5 åring och en 4,5 åring... ;) Fast det brukar gå bra, vi har åkt nästan varje år med dem sen Elin var liten, men det var behändigare med en som inte rörde sig så mycket än med två som springer... :D

Ett ordentligt genom tänkt "apotek" är bra att ha med oxå, alvedon, vätskeersättning, ev salvor osv... Näsdroppar till flygningen, tänk dock på de nya reglerna ang vätska i handbagaget. Förut var det jättesmidigt med en tetraförpackning om barnen åt välling eller ersättning men nu får man ju knappt med den...
Sen är lite tvättmedel bra så man kan skölja upp kläderna, för de brukar gå åt i en oroväckande rask takt...:crazy: :D
 
Sv: solsemester med rörlig 9-månaders?

Vidars första var stl 3 år (då var han ett) det funkade bra med oversized, han kunde ha tröjan som klänning, väldigt bekvämt faktiskt :)
 
Sv: solsemester med rörlig 9-månaders?

Oj hur var det i Oman?! Jag har varit sugen på det länge men det har inte blivit av, tycker att det verkar jättespännande.

Det var jättespännande! Det var så intressant att uppleva ett land som på 30 år förvandlats från medeltidsstandard till ett modernt land. Trots den snabba utvecklingen så höll man kvar vid många traditioner som tex klädsel och djurskötsel. Jag har inte heller förut varit i något muslimskt land så det var intressant bara det.

Ur barnsynpunkt så var det super! ALLA verkligen gullade med vår tjej, kyparen bar omkring henne, receptionisten ropade på henne så fort vi gick förbi, taxichaufförer frågade nyfiket om henne, och på marknaden blev hon fotograferad av några kvinnor.

Naturen var omväxlande och väldigt annorlunda. Allt från hav med fint snorkel/dykläge till höga berg med oändliga raviner (kändes som om vi var på världens topp) och öken med underbart vackra sanddyner. Allt inom ett par timmars bilfärd. Det gällde att se upp med vilda kameler, men annars gick det fint att köra där.

Förutom allt detta så var det varmt och perfekt badväder, billigt att shoppa och äta ute, hotellet var femstjärnigt och resan var billig.

Om man absolut vill dricka alkohol på semestern eller gå omkring med bara armar och ben så fick man hålla sig på hotellets strand, men det var inget problem för mig. Jag ammade så alkohol var inte aktuellt ändå, och jag bränner mig jättelätt så jag hade i vilket fall heltäckande kläder på mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Hade en diskussion med en person om just detta, hennes mamma lämnade alltid yngsta sonen ensam hemma då hon gick över till grannen för...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
23 808
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 413
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp