Solos Larino DVH 566

Fredag

Trådstartare
Är det någon som känner till något om den hingsten?
Han är e: Larno (Landgraf) - Lagano med samma mamma som Solos Carex (dvs Solos Larix), född 1992.
Google har gett mig ett hingst(?)bedömningsbetyg på honom enligt: M.AVLG 878 67 78 8
Vad betyder siffrorna tro?
Jag har hittat att han har tävlande avkommor i MSv dressyr.
Jag har också hittat att han finns med i finska databasen (Sokuposti), är det för att han finns där eller för att han har avkommor i Finland tro?

Vad jag är ute efter är vart han finns och hurdana avkommor han lämnat och egna eventuella tävlingsresultat! :bow:

Sv: Solos Larino DVH 566

Han blev avelsgodkänd i DK på 1 år max 30 ston.10 avkommer där 96,3 har tävlat LA1,LA4 och MB1,han själv har i DK meriter tom LA5 (96-98).
Familjen linnet kan nog tala om var han finns nu.
Såg han siffror och hans ben är troligen anl.till att han bara blev godkänd temporärt

Tack för ditt svar! :)

Kan man gissa att 6:an i poängraden ovan står för benen då kanske?
Solos Carex fick 7 på benen, vilket ju inte heller är jättebra. Men han verkar ju i alla fall hålla på högsta nivån.

Jag är klart sugen, tror att stoet har stor utvecklingspotential även om det saknas mycket arbete med henne (hon är tunn och ur kondition pga nyss avvant föl).
Super temperament och väldigt arbetsvillig av det lilla jag sett och provat.
Så det lutar åt ett köp!
Frågan är bara vad ASVH säger om att registrera en häst som nu är registrerad i O S (tyska sporthästförbundet) med gröna papper?

Någon som vet vad som krävs där kanske?
Pappan heter Solos Accord, e: Accord I - Romino (Ramiro Z) - Marlon**, så det är ju inte helt okänd/udda stamtavla.

(För att ni ska förstå är jag spekulant på ett sto som har samma mamma som ovan hingstar.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka