Piccadilly

Trådstartare
Hur gör man??
Jag köpte en soloComb för ett tag sen för det lät som ett bra alternativ till att rycka manen (eftersom min häst inte är så förtjust i det) Men jag begriper inte hur jag ska göra!
Är det någon som vet? Och som kan förklara nooogrant? ;)

Sv: SoloComb

Vad är det du inte förstår?

Om du har en originalkam, så kammar du in kammen i manen, trycker ner handtaget så klipper kammen av manen, kan det bli lättare?

Enda grejen, är att det snabbt och lätt blir en väldans kort man.

Ja, fast riktigt så enkelt är det inte. Om man läser den där invecklade instruktionen på baksidan, (som är på engelska) så ska man ju typ lyfta upp manen och ta en slinga hit och dit och inte "klippa" hur som helst..
Jag gjorde ungefär så som du beskrev men det blev jättefult, så jag slutade med en gång..

det är bättre med en vanlig trimkniv! det hade vi på ridskolan,och det gick fort och vart snyggt!

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka