solglasögon

Sv: solglasögon

Står det inte i TR att all annan utrustning utom den som är listad är förbjuden? Har för mig det, vilket borde innebära att även solglasögon är förbjudna då de borde kunna räknas till den kategorin.

Ja det finns ju linser. jag kan själv inte rida alls med glasögon, de åker ner hela tiden, fast de gör de i vanliga fall ofta med, så jag har sällan glasögon.

I hoppning har ja sett en del ha det men i dressyr har ja ingen aning :S.
Dock har jag sett folk med vanliga glasögon inne på banan.

Alltså frågan är inte om man får ha glasögon! Självklart får (SKA) du ha glasögon om du har synfel.

Min fråga gäller SOL-glasögon! Plastiga billiga bensinmacks-solglasögon! Jag är en sån som använder det året runt så fort det är sol.

Har dock slängt av mig dom innan jag går in på en dressyrbana men sätter på mig dom så fort igen jag är klar.

Men jag vet inte, får man ha solbrillor inne på banan eller räknas det som "all annan utrustning"?

Är nog enklast att fråga några överdommare om vad de tycker, finns nog delade meningar och olika tolkningar bland dem också.

Hej!

Jag Skulle också vilja veta, eftersom jag av medicinska skäl är väldigt ljuskänslig och har solglasögon nästan året runt. En gråmulen dag ger mig huvudvärk, så kunde jag ha solglasögon när jag red dressyr skulle jag dels se bättre och dels slippa huvudvärken.

Lavinia, med ungefär lika stor hälsotur som mina hästar...

Har svårt att se hur öd ska kunna göra skillnad på vanliga glasögon och solglas. Finns ju vanliga som mörknar i ljus tex. Jag kan bara se det som att det är tillåtet:).

Det är iaf tillåtet i terrängen i fälttävlan. Alla känner väl igen Pontus Hugosson oxå, crossglasögon på :D Också nyfiken på svaret!

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Badtz Maru
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Magnus Ringmark är i Paris för att döma OS-dressyren - och säkerställa att hästarna mår bra inne på banan. Enligt honom har domarna en...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama