Sv: solarium

ja, de är juh inget riktigt solarium som för oss människor utan bara ett som värmer.. dom verkar ganska OK, specieltl om man har hästar med besvär.. hade man pengar skulle man köpa :)

Jag har ingen egen erfarenhet, men det är klart hade jag haft pengar i överflöd så kanske man så småningom köpt ett solarium. Fast jag har så påpälsade hästar, så de hade nog bara funkat till uppvärmning av pälsen samt att fettet blir lite gulare. :crazy:

En av mina hästar fick gå på sjukgymnastik, bla med solarium. Han blev ju iofs bra, men om det var just solariet vet jag inte. Men skönt hade han säkert.

Jag stog flera år på en större träningsanläggning där de hade solarium. Jag tyckte det var jättebra!

Exempelvis när man duschat hästen efter träning mitt i vintern, så behövdes det bara ca 30min i solariumet för att de skulle vara varma och torra. Hästarna älskade att stå där, tyckte nog det var lite mysigt.

Men det solariumet hade UV-lampor också, de var bra för musklerna. De fick man dock bara ha på i ca 5min, annars kunde hästarna bli brända.

Om man tex hade en äldre häst, funkade det kanon att ställa in dem i UV- ljus innan ridning, de blev "mjukare" av det.

Hade jag bara råd skulle jag köpa ett på en gång!

Liknande trådar

Hästvård Hej, Vi är sugna på att köpa en fantastisk ponny, men som har s.k pålagringar på SI-leden. Den har aldrig uppvisat problem pga detta...
Svar
17
· Visningar
1 813
Senast: Strandad
·
Hemmet En kort fråga. Om man köper en s.k. smart-TV kan man då räkna med att det går att använda gratiskanalerna (SVT och Tv4) om man ansluter...
Svar
16
· Visningar
487
Senast: Rosett
·
Hemmet Vår lilla stuga har hemsnickrad köksinredning av - mestadels - furu. Köksluckorna är s.k. spegelluckor, där själva spegeln är plywood. I...
Svar
7
· Visningar
326
Senast: Krålus
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 132
Senast: Eagle1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka