sökfunktionen

Sv: sökfunktionen

Sökningen är satt ur spel, förmodligen medvetet för att se hur mycket den slöar ner.

Sökningen är borttagen för att se om det möjligen kan få servern att inte stanna helt.

Server fungerade vad jag vet bra under natten, segade ihop totalt på förmiddagen. Jag har sedan precis som tidigare dagar provat uppdatera lite programvara här och där och ändrat inställningar.
Lite då och då har jag släppt in folk, vilket ganska omgående har lett till att allt segar ihop totalt.
Detta är det senaste försöket, just nu verkar det vara rätt mycket folk inne och det verkar som om allt fungerar.
Utan att veta helt säkert tror jag att detta beror på att det inte går att söka.

Jag skall försöka titta vidare i lugn och ro nu när det verkar fungera, på vad som kan göras för att kunna tillåta sökning igen.

När jag hade legat på sjukhus i våras var sökfunktionen ovärderlig när jag åter skulle uppta mina Bukebesök.

Sen dess har jag använt både sökfunktionen och att man kan se vilka som är inne i vilket forum och därmed PMa eller skriva i samma tråd jättemycket.

Vore tråkigt om jag skulle bli tvungen att sluta med det....

Men kan inte nån form av "Nya Inlägg" komma tillbaka iaf??

Den är ju ovärderlig!! Nu måste man ju gissa sig till var de spännande trådarna finns!! Den fungerade ju som en allmän översikt över Buke!!

Hoppas du kan få det att funka!!:)

Sökfunktionen är ett måste, jag kan inte leva utan den.
Och tänk vad mycket dubbeltrådar det kommer bli, då ingen faktiskt orkar sitta och leta sida upp och sida ner efter informationen man söker.

Jag vill också ha allt nu ;)

Dock känns det i dagsläget faktiskt bättre att man kan komma åt forumen alls.

Och är det så att sökfunktionen har använts extremt mycket, kan det säkert förklara varför servern fungerar just nu.

Någon typ av sökfunktion kommer att återuppstå så fort jag tror att servern inte stannar av den.
Antingen genom dubbla servrar eller en ny kraftfullare. Kanske det räcker med en smartare sökfunktion eller en bättre optimering av denna server. Nu när det går att nå server kan jag försöka hitta en bra lösning under lite lugnare former ;)

Självklart är det bättre med ett Buke utan sökfunktion än helt utan Buke.

Och det kan ju vara så att just sökfunktionen användts så mycket att hela servern gått "på knäna".

Men samtidigt är det väl så att dom olika funktionerna ska användas, eller hur?

Hellre Buke utan sökfunktion än helt utan Buke....

Hellre buke utan sök än inget buke alls!
Men jag ser fram emot den kommande sökfunktionen. :bow:
Det är tacksamt att den finns, letar man efter något speciellt går det så mycket snabbare och smidigare att söka efter det innan man gör en ny tråd.

Kan man inte hänvisa eller hitta gammla trådar i samma ämne så blir det snabbt att forumet översvämmas av trådar med exakt samma innehåll.

Har vart med och modererat ett forum med cirkus 10.000 användare i en vecka när sökfunktionen lade av, sånt är inte roligt.. :angel: :D

Jag har ofta tänkt på att sökfunktionen automatiskt söker i alla forum. Detta måste ju sacka ner hastigheten betydligt. Skulle man inte kunna lägga in att om man inte väljer något annat så söker den bara i det forum man gick in ifrån?
Du kanske redan provat detta eller så går det inte. Dessutom kanske det bara är jag som inte har tillräckligt med minne för att komma ihåg att ändra till det forum man egentligen vill söka i :angel:.

Shaggy skrev:
Jag har ofta tänkt på att sökfunktionen automatiskt söker i alla forum. Detta måste ju sacka ner hastigheten betydligt. Skulle man inte kunna lägga in att om man inte väljer något annat så söker den bara i det forum man gick in ifrån?
Du kanske redan provat detta eller så går det inte. Dessutom kanske det bara är jag som inte har tillräckligt med minne för att komma ihåg att ändra till det forum man egentligen vill söka i :angel:.

Det kunde man om man valde vilket forum och tog bort bocken längst ner "sök i underforum" då sökte den inte i alla forum.

Jag vet men jag gömde vanligen att göra detta vilket medförde att den sökta igenom allt och är ganska säker på att fler gjorde samma sak. Om man någongång vill söka igenom allt så är det väl bättre att få välja det alternativet de få gångerna? Jag tycker detta borde minska belastningen.

Blir det jättedyrt för dig att fixa dubbla servrar/en bättre server? För i såna fall är det väl inte mer än rätt att vi kan skramla ihop lite, en tjuga per användare eller nåt, så du kan fixa det utan att din ekonomi tar stryk? :)

Vi håller tummarna att det går att lösa. Visst är sökfunktionen ett bra hjälmedel, men jag säger som flera andra. Hellre ett Buke utan sökfunktion än utan ett Buke helt och hållet.:bow:

*kl*

Själva sökfunktionen är inte så viktig för mig, den har jag aldrig förstått mig på...;) Då menar jag alltså Sök och så när man skriver in ett ord eller två.

Däremot "Nya Inlägg"-knappen saknar jag enormt!! Buke känns så halvt utan den!! Jag saknar översikten man fick. Känns vilset att bara på måfå gå in på ett forum och kolla om det är nåt intressant... Visst det finns lite på startsidan, men inte riktigt samma känsla. "Nya Inlägg"-sidan var liksom själva utgångspunkten för mitt Buke!!

Jag trodde jag helt fått hjärnsläpp.....
Ok, hellre Buke utan sökfunktion än ett icke fungerande Buke....
Men helst Både Och!!

Den är ännu lite begränsad, då det krävs att man är inloggad för att man skall få använda den.
Men det verkar fungera som det skall.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 721
Senast: ii-ssa
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
794
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama