Söker codec?

snurpe

Trådstartare
Nu är datorn formaterad och allt verkar vara frid och fröjd så när som på en sak - media playern.

Har lite avi-filmer på datorn som jag tänkte öppna, men när windows media player laddas skriver den att den söker efter någon codec och när den har laddat klart kommer följande meddelande:

Det går inte att spela upp filen. En eller flera codec-enheter som krävs för att spela upp filen hittades inte.

Vad kan vara problemet?

/snurpe
 
Sv: Söker codec?

Jag använder mig av K-Lite och det funkar bra.

Läs igenom installationsanvisningarna ordentligt, för jag har för mig att man måste avinstallera vissa ljud- o bildprogram.

Lycka till!
 
Sv: Söker codec?

Tack för tipset, lyckades dock lösa det själv precis.

Hittade något divx-codec eller något på download och nu fungerar det :) Tack ändå!

/snurpe
 

Liknande trådar

M
IT & mobiler Har laddat över en film från mobilen till datorn, men jag kan inte öppna den. Får då ett felmeddelande som lyder: Det går inte att...
Svar
2
· Visningar
1 358
Senast: hvala
·
IT & mobiler När jag ska redigera ett filmklipp som jag har laddat över från min digitalkamera som är en Pentax, så går det inte. Det kommer upp ett...
Svar
2
· Visningar
1 723
Senast: Stalker
·
M
IT & mobiler Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter)...
Svar
8
· Visningar
3 898
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler tog några videosnuttar idag med kameran, då jag satte in dem på datorn så kunde man inte se dem för de var i fel format.. nåå har två...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp