Söker akut jourhem till skygg hane

L

Landfreak59

Katten blir avlivad om ingen kan ta honom. Snälla, någon som inte är rädd om skygga katter. Han kan bli kastrerade först.

Läs:

Stor svartvit hankatt behöver hem akut, idag...
Hankatten kan inte vara kvar hos hon som fångande in honom. Katten finns i Nordvästra Skåne.

Han fångades in den 1 oktober, och är väldigt upprörd, han har inte ätit sen dess och hon vet inte om han druckit något. Troligen okasterad eftersom hans urin luktar, lite svårt att på klämma på honom lite just nu.

Hon kan inte ha honom kvar och vill verkligen inte avliva honom men det funkar inte alls och hon kan inte ha kvar honom, hon har försökt få hjälp av katthem och föreningar, men som alla vet är det nästan lönlöst att få hjälp.

Jag hoppas någon här kan hjälpa även om jag vet att alla har att göra själva.

Jag dålig på att skriva men jag hoppas på ett mirakel endå, även om jag vet att det finns många fluffiga och goa kattungar som behöver hjälp, men jag hoppas någon vill hjälpa en vuxen herre.

Här är en länk till hennes tråd om någon vill ta kontakt med henne.

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=155283

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Söker akut jourhem till skygg hane

Om han nu levt vilt där på gården, och mår så dåligt att han inte äter så kanske det bästa är att avliva istället!

Kastrera + släpp ut och mata på gården eller avliva honom. Det där är inte hållbart. :(

Katthemmen har tillräckligt svårt att placera ut hanterbara katter. Här är det avlivning som gäller.
PL

Liknande trådar

Övr. Katt Suck... Det har ju dykt upp minst en okastrerad hankatt som stryker här och letar mat, kissar ner mitt silage och ffa skrämmer bort...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 146
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Hej! Jag har haft katt så långt bak i tiden jag kan minnas och när min senaste katt dog i december beslutade jag mig för att söka efter...
Svar
18
· Visningar
3 525
Senast: Mahonia
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 952
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: Majvi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama