• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Niljan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 126
N

Niljan

Jag ska köpa sojamjöl till mina hästar pga av att hösilaget dom får knappast innehåller något smältart råprotein och med hjälp av ett foderstatsprogram har ja kommit fram till att de kulle behöva lite sojamjöl.

Någon som vet vart man köper det ? hittar ingeting på nätet

Sv: Sojamjöl

Hej.

Tror det finns olika benämningar på samma sak men mitt kallas för sojaskrå och jag köper det på en kvarn (Lantmännen tror jag) som säljer hästfoder etc också.

På mitt ställe har de det i 40 kg säckar men säljer i lösvikt ur en öppnad säck så man behöver inte köpa en hel.

Har du någon Lantmännen-butik i närheten så hör efter där. Eller Granngården kanske.

Hej.

Tror det finns olika benämningar på samma sak men mitt kallas för sojaskrå och jag köper det på en kvarn (Lantmännen tror jag) som säljer hästfoder etc också.

På mitt ställe har de det i 40 kg säckar men säljer i lösvikt ur en öppnad säck så man behöver inte köpa en hel.

Har du någon Lantmännen-butik i närheten så hör efter där. Eller Granngården kanske.

Tack. en granngården finns ju här i norrköping. annars får vi åka till kvarnen i Söderköping.
tack igen :D

Senast ändrad av en moderator:

Granngården har sojamjöl i sitt sortiment. Så om de inte har hemma bör det gå att beställa hem det.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka