Soja som substitut - vänjer magen sig?

@hoppsann är det ett test man gör hos läkaren?
Har problem med värk och huvudvärk och äter mycket sojaprodukter, majs och annat. Kanske skulle kolla upp det.
Helt klart värt att testa sig då!
Om du söker på "födoämnesintolerans test" får du upp ställen du kan testa dig. Vi gjorde det på ett ställe som skickar blodprovet till Cambridge.
Jag gjorde det största testet för 3500 och övriga medlemmar det mindre som är någon tusenlapp billigare. Tycker absolut det mindre räcker gott och väl. Det som gav utslag på mitt stora test var saker jag ändå aldrig har kommit i kontakt med eller som man äter ytterst sällan.
Det är dyrt, javisst. Men när övriga familjen såg hur mycket bättre jag blev, var det liksom inget snack om saken. Så då ville de också kolla sig.
Så just för värken och huvudvärken skulle jag absolut kolla upp. Vi knaprade ett paket värktabletter i veckan. Nu varar ett paket i flera månader. :D

Heej! Tack alla som svarat :love:! Jag får ursäkta min inaktivitet, ska läsa om alla svar igen och begrunda. Men jättejättesnällt av er, återigen! Verkar som att jag och @TinyWiny har lite samma typ av besvär, jag får också knip i magen av oumpf och även tofu i större mängder. Blir dessvärre även besvärad av quorn, men den reaktionen måste ju medieras på något annat sätt rimligen :), om det nu inte skulle vara något bindemedel man är känslig mot. Verkar dock som att vissa i tråden blivit mindre känsliga med lite tillvänjning så jag kör nog på att försöka härda mig, är ju bara att avbryta om min mage skulle bli alltför ledsen.

Haha, var tvungen att le åt den här tråden. Kom just hem från en långweekend i fjällen. Vi var tre pers i en stuga på 20 kvadrat och gjorde en rejäl sats tacos med Quornfärs första kvällen, så mycket att vi åt rester även nästkommande dagar. Satan i gatan vad vi fes :o Det var inte nådigt i den lilla stugan O_o :p

Jag fick ge upp mina försök att äta 100% vegetariskt för ett par år sedan. Min mage fixar inte icke-animaliska proteinkällor i den mängd som behövs. Kan äta bönor och ärtor i mindre mängder men sojaprodukter fungerar inte alls.

Haha, var tvungen att le åt den här tråden. Kom just hem från en långweekend i fjällen. Vi var tre pers i en stuga på 20 kvadrat och gjorde en rejäl sats tacos med Quornfärs första kvällen, så mycket att vi åt rester även nästkommande dagar. Satan i gatan vad vi fes :o Det var inte nådigt i den lilla stugan O_o:p

Jag fick ge upp mina försök att äta 100% vegetariskt för ett par år sedan. Min mage fixar inte icke-animaliska proteinkällor i den mängd som behövs. Kan äta bönor och ärtor i mindre mängder men sojaprodukter fungerar inte alls.
Hehehe jag kallar quornfärs för pruttfärs eftersom sambon fiser så galet efteråt. 🙈

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka