Sofia Kroon åtalas för djurskyddsbrott

Sv: Sofia Kroon åtalas för djurskyddsbrott

Bra! Det var ju katastrofalt att RIN upphävde beslutet om avstängning när det helt klart inte är okej att göra så mot djur! Att väcka ett åtal är absolut inte fel.

Bra!!!

Skönt att höra att saken inte bara släpps trots RIN (i mina ögon) konstiga beslut. Vart tog omsorgen om djuren vägen?

Vad bra att det inte är tillåtet med sådant! För i hennes fall var det ju fullt medvetet djurplågeri, inte någon medicinering som kan ha blivit av misstag.

Jag blir fullständigt livrädd när jag läser artikeln och det börjar från försvararens sida käbblas om vilka nivåer av ämnet som fanns i hästen. Spelar roll - karensen är ju klart uttalad och Kroon har tävlat flera gånger under karenstiden för olika preparat.

Hon har inte att göra i tävlingsvärlden, hon kan uppenbarligen inte hantera detta att tävla. Stäng av henne på livstid. Det är nog inte fel att ge henne djurförbud heller, kan man tävla och träna hästar som är ledinjicerade (under preparatens karenstid) har man nog inte omsorgen om djuret i första rum.

Kunde inte sagt det bättre själv! :bow:

Det är verkligen ruggigt när det ska letas kryphål för det hon dömts för! :crazy:

Jag är en "stridsig j-el", jag skulle mycket väl om jag är funktionär välja att försöka få igenom att stänga av henne från tävlande på "min" klubb! Med hänvisning till förbundets stadgar att man får "slänga ut" personer som riskerar att skada en klubbs anseende! :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En hästägare i Skåne åtalas för brott mot djurskyddslagen. Bland annat lämnande hon sina djur utan tillsyn i två dagar. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev Sofia Kroon på Lucky Silvana Z som tog hem segern vid tredje delfinalen i Volkswagen Grand Prix som avgjordes vid Billdals...
Svar
0
· Visningar
542
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den brittiska bilförare som körde in i två hästekipage vid en uppmärksammad och filmad olycka åtalas inte. I stället har han fått gå en...
Svar
0
· Visningar
555
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var en överraskad Sofia Kroon på hästen Lucky Silvana Z som tog hem segern i Volkswagen Grand Prix i Billdal efter två felfria...
Svar
0
· Visningar
461
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama