Sockerfri betfor!

Rimfaxe

Trådstartare
Jag fick via en bekant tips om en nästintill sockerfri betfor (den är till 95% fri från socker), som heter Speedi Beet. Den rekomenderas åt hästar som lider risk av att drabbas av fång, står det på hemsidan.

Tyvärr verkar det inte finnas någon svensk återförsäljare, men det finns lite information på ett par sidor som jag hittade: Speedi Beet på engelska

Speedi Beet på norska så den verkar gå att få tag i om man bor nära norska gränsen. ;)

Finns det någon annan produkt i Sverige som liknar denna? Jag vill inte ha melasserad betfor, däremot är ju fibrerna intressanta. :)
 
Man kanske kan ringa till "Danisco Sugar" och höra om dom har denna typ av produkt eller möjligtvis som "slaggprodukt" och då kanske man kan få köpa :idea:?
 
Massvis. Det här med betfibern fick jag lära mig när jag jobbede med renutfodring i Västerbotten, betfiber var en bra råvara men volymen var för liten för att företaget skulle offra en silo(ta bort en annan råvara).
PL
 
Jo det finns visst en återförsäljare . Vi har köpt några gånger från Cacey foder (stavning osäker).
 
Det har här på forumet tidagre nämts ett alternativ till socker fri Betfor som hette Fibrex , -om jag inte minns helt fel.
 
Jo det finns visst en återförsäljare . Vi har köpt några gånger från Cacey foder (stavning osäker).

Vart (ungefär) finns den återförsäljaren? Finns det fler? Hemsida till återförsäljare? :confused:
Nyfiken! :) :D

Mvh Huntress
 
Jag köper Fibrex (på mataffären), och blandar i degen när jag bakar matbröd :D

Har funderat på om det inte finns i säckar, som djurfoder (det är gjort av "betfiber"= betfor utan melass).
 
Fast är det inte så att Fibrex bara inte har socker tillsatt, eller bara en mindre mängd?
Denna Speedi Beet är reducerad på socker.
Nåja, hur som helst. Finns Fibrex att köpa i större förpackningar? De små som säljs i butik måste ju bli hiskeligt dyra om man ska ha dem som djurfoder. :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp