Snyggt fleecetäcke med hals och kryssgjordar

Jate Volim

Trådstartare
Jag letar efter ett fleecetäcke med hals och kryssgjordar. Det finns ju lite var stans men jag tycker att de flesta är ganska dyra trots att de inte är så märkvärdiga. Hööks har ett billigt och i rätt färg men det är inte särskilt snyggt och dessutom ganska tunt...

Har ni sett något snyggt fleece- eller ylletäcke med hel hals och kryssgjordar? Bra passform är absolut viktigast och jag är inte intresserad av att betala flera tusen men jag är heller inte rädd för att öppna plånboken ifall jag hittar något som jag verkligen gillar!

Tips välkomnas varmt för jag hittar inte alls vad jag söker.

Mvh JV

Sv: Snyggt fleecetäcke med hals och kryssgjordar

Svea sverigetäcket, har ett blå/gult med helhals & kryssgjordar. Jag gillar det. :laugh:

KL

Jag letade fleecetäcke med helhals tidigare i höstas och tyckte att det var jättesvårt att hitta ett. Köpte iaf det på hööks och det sitter jättebra på min häst. Visst det är inte jättesnyggt, men det fyller sin funktion med råge.
Dessutom så är halsen rejält tilltagen, många vanliga halstäcken tycker jag är för korta i halsen för min häst men detta täcker hela halsens längd. :love: (Det är det blåa jag köpt, inte det bruna)

Senast ändrad:

Köpte ett på skara.. oh källqvist tror jag märket var men inte helt säker.. kan kika i morgon. Bra passform och avtagbara kryssgjordar så man kan ha med det som tävlingstäcke o slänga över sadeln med utan gjordar i vägen.

Shires har fleece med helhals och riktigt bra passform, bogveck och rymlig hals med ordentliga spännen. Ofta så är fleecetäcken med hals så sjukt trånga att det inte går att böja halsen med dom ens för en tanig häst.

Inte så spännande design kanske men som sagt klart bästa passformen av alla jag sett. :)

Shires har fleece med helhals och riktigt bra passform, bogveck och rymlig hals med ordentliga spännen. Ofta så är fleecetäcken med hals så sjukt trånga att det inte går att böja halsen med dom ens för en tanig häst.

Inte så spännande design kanske men som sagt klart bästa passformen av alla jag sett. :)

Letade reda på en bild och tyckte att den halsen såg alldeles för kort ut, det var ju nästan 1dm kvar till öronen.

Tack alla för svar! Jag ska titta närmre på de modeller som nämnts i tråden. Att det ska vara så svårt?! Vanliga fleece- och ylletäcken finns ju i mängder och dessutom jättesnygga men så fort en hals ska dit så blir de fula, saknar gjordar (varför i hela friden då?) eller ser allmänt konstiga ut. Ett snyggt fleecetäcke med kryssgjordar -fast med en hals på, den kombon verkar helknepig... Min häst har en ganska maffig nacke och lång hals så halsen måste vara rymlig och ganska lång för att det ska funka.

Mvh JV

Liknande trådar

Utrustning Jag är allergisk mot täcken som inte har maggjordar där man "måste" använda täckesgjord... Inga problem att hitta täcken fram tills...
Svar
5
· Visningar
1 548
Senast: Centaur
·
A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka