Snygga ridtröjor?

kvandi

Trådstartare
Efter att ha tittat på ridbilder från min kurs häromdagen så inser jag hur hopplöst fult mina älskade N66 fleecetröjor sitter...
aldtlt2.jpg

Jag älskar dom för sin andasfunktion, vindtätheten och att de tål ett lätt regn. Men i ryggslutet sitter dom ju helt hopplöst fult...

Har ni tips på BRA ridtröjor, fleecejackor och vindstoppers som sitter snyggt? Släng in bilder (o gärna namn/märke) på era favoriter!

Drömmen hade ju varit en lite längre, figursydd vindstopper med super andasfunktion! Det finns ju inget värre än att rida sig svettig med en plastflaska runt kroppen o efteråt gå i stallet o bli kall för att man är blöt...

Sv: Snygga ridtröjor?

Åh jag har också samma problem med att N66 tröjorna hamnar sådär :mad:

Numera köper jag nästan bara tröjor/jackor från Haglöfs och är kanonnöjd med dem :)
Tyvärr har jag inga vettiga bilder att visa :(

Prova att ha en tröja under i samma färg? Då syns det i alla fall inte lika mycket.

Jag kör på en stickad ulltröja med en tät tröja utanpå, vet inte vad materialet heter men hittade den på en sportaffär. Är det varmt har jag en stickad bomullströja under. Det värsta som finns är att ha fleece under, man känner sig bara svettvarm och sjöblöt = iskall när man varvar ner efteråt.

jag rider alltid med säkerhetsväst så svettig blir jag oavsett hur mycket tröjorna andas. Jag satsar på riktigt bra funktions tröjor/linnen under, då håller jag mig torr o varm närmst kroppen trots att övertröjan blir fuktig.
Jag har tröjor från KL, Hööks, stadium alla sitter bra :)

Haglöfs Tornado Q jacket, säger jag bara.

Helt outstanding. Vindtät, andas och relativt regntät. Lite förlängd baktill.

Kolla på löparjackor ! Dom är rena drömmen att rida svettiga pass i ! Tål lite väder i lagom mängd och andras hur bra som helst

Åh, vad fin!:love: Jag har också velat ha en längre sådan, trodde inte det fanns

Var är det rea på dem? (skicka gärna pm)

Jag har snöat in på Crafts produkter i form av layer 2-tröjor (layer 1=underställ) resp. vindjackor avsedda för löpare. De är längre i ryggen = mindre risk att det glipar, finns i figursydda modeller och andas bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka