Sv: Snygg x3

Jag tycker väldigt mycket om den hingsten. Fast ännu mer hans bror, One Lazy Investment men det verkar inte som han står till förfogande i avel, ännu iallafall.... OLI har ett starkare möderne (blir inte mkt bättre) men samma utstrålning, look och gångarter.

Men det är trevligt med en hingst som Lazy Loper som ger flera avkommor -tom hingstar man tycker ännu bättre om än han själv, som No Doubt Im Lazy och One Lazt Investment. Det är en bra avelshingst.

Senast ändrad:

Jag tycker väldigt mycket om den hingsten. Fast ännu mer hans bror, One Lazy Investment men det verkar inte som han står till förfogande i avel, ännu iallafall.... OLI har ett starkare möderne (blir inte mkt bättre) men samma utstrålning, look och gångarter.

Men det är trevligt med en hingst som Lazy Loper som ger flera avkommor -tom hingstar man tycker ännu bättre om än han själv, som No Doubt Im Lazy och One Lazt Investment. Det är en bra avelshingst.

Tittade på brorsan också, snygging!! Härligt att se en pleasurehäst som faktiskt rör sig men endå kan bibehålla den fina lugna joggen. Och att han inte "zombie"joggar :angel: Synd vi inte har såndana hingstar i Svergie! (Klagar abslolut inte, Sverige har otroligt fina hingstar till förfogande. Man önskar man hade lite mer internationellt i Sverige bara!! :) )

Eller hur! Härligt att se, man önskar att utomstånde ryttare som är lite negativ mot zombiehästarna skulle få se sånt här! :)

hoppashoppashoppas!!! :bump:

Hm... jag har tittat och vad är det jag ska se som gör att jag inte skulle sitta o klia mig förvirrat i huvudet, gäspa och undra när hästen verkligen somnar och faller över, jag är rädd att jag hinner somna innan ;)

Hästen ser ut som han är förutom nära död, kraftigt ömfotad och jag ser inte det fina alls?

Någon måste upplysa mig, tack!:)

Hm... jag har tittat och vad är det jag ska se som gör att jag inte skulle sitta o klia mig förvirrat i huvudet, gäspa och undra när hästen verkligen somnar och faller över, jag är rädd att jag hinner somna innan ;)

Hästen ser ut som han är förutom nära död, kraftigt ömfotad och jag ser inte det fina alls?

Någon måste upplysa mig, tack!:)

Jag förstår dig till en viss del men när man tittar på den här hästen så har han endå "action" i sina rörelser om man skulle jämnföra med vissa "skräckexempel" som finns inom western pleasure-sammanhanget. Han rör sig med elegans och lätthet trots sitt långsamma tempo och han kan verkligen bära sig utan att bli framtung. Om man söker runt lite på "tuben" kan man hitta hästar som går pleasure som verkligen inte har takt i sitt steg och vissa som faktiskt ser ut som om att dom sover, det är ju inte meningen att det ska vara så. Utan det ska vara " a pleasure to ride" som sagt och även att titta på. :)

Delvis Kl

Jag ma vara dum men ar detta verkligen vad som efterstravas inom pleasure?
Nar han sprang los i borjan tyckte jag det var synd att han inte kunde langa mer utan att ga over i galopp men tankte att "han ar ung och det ar sakert battre med ryttare". Nar jag sedan ser vilket tempo de rider i forvanar det mig inte ett duft att den ar sa kort i muskulaturen. Hur haller de balansen? Hade jag forsokt rida pa det viset hade vi fallit platt pa sidan.

Ni som kan det har. I traning - rider de pa detta viset eller rider de nagonsin framat med mer barighet? Tanker sjalv hur jag efterstravar en skritt som ar sa lang och rorlig som mojlig for att fa igang ryggsvinget - oavsett diciplin.

En annan tanke var att showen de visar ar for tvaaringar. Detta betyder alltsa att man rider aven unghastar i en sadan "sasig" stil? Hur paverkar det hastens utveckling? Bade muskulart och ridbarhet? Jag gillar mer reining formen om man tittar pa w hastar personligen.
Obs - detta ar inte kritik utan ar mer nyfiken (dock inget jag skulle efterstrava sjalv men det ar mer en smakfraga).

Tittade precis pa film #2 och den hasten ar snygg! Traven ser inte heller sa obekvam ut som pa den forsta. Tycker dessutom det ar intressant att se hur det ar inavlat med tanke pa hur marren travar runt (aven om jag antar att hon blivit tranad once upon a time)| i samma stil (synd bara hon ser ut att ha sa ont i haserna).

*kl*

Även jag är mycket oförstående till detta? :p
VART är han så himla bra? Sen ser han otroligt överbyggd ut bak, eller är det bara ja som tycker de?
Han hade ju inget steg, rörde sig knappt ju! :p

Håller med Humelibumlan....upplever det som han e kraftigt ömfotad och jag ser inte det fina alls.
Men det är väl för att man inte har någon insyn i denna typ av ridning kan ja tänka mig! :)

Jag vill dela med mig av en annan mycket fin ung hingst, Good Cowboy Margarita -här en film på hans förstfödda, endast 24 timmar gammal. Mer talang än såhär får man nog inte.....

http://www.youtube.com/watch?v=n7sb4jeJ5JQ

Ojojoj !

Snacka om att uppfödaren måste vara nöjd.
Den fölisen kommer inte behöva mycket träning i att ta det lugnt och ha ett sakta tempo kan man tro.
Mamman har nog gjort sitt till oxå men wow alltså !

Ja verkligen! Ska bli intressant att se resten av årskullen, detta är ju hans allra första men den behöver ju inte skämmas...

Nästa år finns han på fryst för Europa!

Leta upp någon av alla dom gamla pleasure och träningstrådarna och diskutera det där då! :)

Men varför det??
Jag fattar inte det fina? Vad är det jag ska titta på??
Kan någon länka en tråd till motsatsen, så denna hästen som säga vara nå alldeles särskillt, kommer till sitt rätt för en oinvigd?

Men varför det??
Jag fattar inte det fina? Vad är det jag ska titta på??
Kan någon länka en tråd till motsatsen, så denna hästen som säga vara nå alldeles särskillt, kommer till sitt rätt för en oinvigd?

Varför inte?

Jag hade hoppats att fler videos skulle postats i denna tråden men det kommer inte hända om den förvandlas till en varför/varför inte eller vara/icke vara pleasure diskussionstråd. Det vet jag av erfarenhet. :grin: Det finns massor av gamla trådar där detta diskuterats och då kan man väl fortsätta i dom? Eller starta en ny pleasure gångarts/tränings/typ/show tråd.

Du kan ju lägga upp samma video i en tråd om pleasure eller tränings/tävlingsfrågor och diskutera runt den om du vill.

Men har jag fel, så diskutera på i denna. :)

Varför inte?

Jag hade hoppats att fler videos skulle postats i denna tråden men det kommer inte hända om den förvandlas till en varför/varför inte eller vara/icke vara pleasure diskussionstråd. Det vet jag av erfarenhet. :grin: Det finns massor av gamla trådar där detta diskuterats och då kan man väl fortsätta i dom? Eller starta en ny pleasure gångarts/tränings/typ/show tråd.

Du kan ju lägga upp samma video i en tråd om pleasure eller tränings/tävlingsfrågor och diskutera runt den om du vill.

Men har jag fel, så diskutera på i denna. :)

Men va? :crazy:
Jag frågar vad det är för snyggt med denna hästen, för jag som oinvigd ser det inte och då anklagar du mig för att ha förstört hela tråden och hänvisar mig till en annan tråd?
Är inte detta tråden om den aktuella hästens skönhet??
Varför behöver hästen i fråga fler trådar i samma ämne?

Jag är inte ett dugg intresserad av att diskutera pleasure, gångarter eller något särskillt, jag bara ställde en undran varför just denna häst, anses som ngot särskillt, vad är det jag inte ser?

Eftersom du inte verkar kunna svara på just den enkla frågan hoppas jag någon annan är bättre på att förklara och kanske sikca in en länk med hur det inte ska se ut, som kompliment.

Men va? :crazy:
Jag frågar vad det är för snyggt med denna hästen, för jag som oinvigd ser det inte och då anklagar du mig för att ha förstört hela tråden och hänvisar mig till en annan tråd?

Men va själv?
Jag har inte anklagat dig för någonting alls. Jag bara tipsade i god ton -tom med en smiley för att det inte skulle tas illa upp- om trådar som handlar om det du frågade om, just därför att jag vet hur dessa diskussioner drar igång och så blir det en tråd om pleasurens för och nackdelar och om vad folk tycker om pleasurehästar. Jag har ingen lust med dom diskussionerna igen, men du får säkert dina svar av någon annan. Vad du frågar efter är vart det fina är, om du inte tycker att det är fint så är det ju inte fint för dig. En omöjlig diskussion. Ömfotad kan jag nog dock garantera dig att han inte är.
Cormintas inlägg tycker jag också har i en tråd om just träning att göra. Mitt inlägg var riktat till alla som hade frågor eller synpunkter runt hur hästarna rör sig, vad man eftersträvar i pleasure etc. Det tror jag nog du också förstod även om man inte kan posta till flera knappar samtidigt?

Det är inte fler trådar i samma ämne som jag upplever det, detta var en tråd där någon började med att lägga ut en video i ren glädje och positivitet, men risken är ganska överhängande att det blir en diskussion om något helt annat och ingen kommer att lägga ut några fler videos. Men -det är ingen helig ko för mig så jag kan dra tillbaka alla mina "anklagelser" och låta er diskutera på här. Jag vill då verkligen inte att någon ska känna sig påhoppad eller anklagad för det är inte min mening. Okej?

*over and out*

Men va själv?
Jag har inte anklagat dig för någonting alls. Jag bara tipsade i god ton -tom med en smiley för att det inte skulle tas illa upp- om trådar som handlar om det du frågade om, just därför att jag vet hur dessa diskussioner drar igång och så blir det en tråd om pleasurens för och nackdelar och om vad folk tycker om pleasurehästar. Jag har ingen lust med dom diskussionerna igen, men du får säkert dina svar av någon annan. Vad du frågar efter är vart det fina är, om du inte tycker att det är fint så är det ju inte fint för dig. En omöjlig diskussion. Ömfotad kan jag nog dock garantera dig att han inte är.
Cormintas inlägg tycker jag också har i en tråd om just träning att göra. Mitt inlägg var riktat till alla som hade frågor eller synpunkter runt hur hästarna rör sig, vad man eftersträvar i pleasure etc. Det tror jag nog du också förstod även om man inte kan posta till flera knappar samtidigt?

Det är inte fler trådar i samma ämne som jag upplever det, detta var en tråd där någon började med att lägga ut en video i ren glädje och positivitet, men risken är ganska överhängande att det blir en diskussion om något helt annat och ingen kommer att lägga ut några fler videos. Men -det är ingen helig ko för mig så jag kan dra tillbaka alla mina "anklagelser" och låta er diskutera på här. Jag vill då verkligen inte att någon ska känna sig påhoppad eller anklagad för det är inte min mening. Okej?

*over and out*

Jag förstår inte riktigt varför du inte bara svarar på frågan istället för att själv dra ner diskussionen och påstår att det kommer bli en viss typ av diskussion?

Jag påstod inte han var omfotad, han ser ut som en häst som är det, men jag har förstått att det ska se ut så.

Men det var ju trist att ingen vill besvara frågan och lära oinvigna mig lite och ge mig en annan syn..

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 823
Senast: Görel
·
H
Fälttävlan Kollade här i fälttävlansforumet idag, och började längta tillbaka till min förra ponny, en helt fantastisk fälttävlansmaskin :love: Så...
Svar
12
· Visningar
1 684
Senast: HoneysEmma
·
T
Avel Jag vet att jag är väldigt tidigt ute när jag frågar om detta men jag klarar inte vänta. :p Det är nämligen så att jag skal betäcka...
2
Svar
20
· Visningar
2 734
Senast: Gazque
·
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: Sasse_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd