Snygg sopsortering alt. vad ska jag göra av halva lägenheten?

Araminta

Trådstartare
Jag bor i en, vad det visar sig, rätt svårmöblerad lägenhet på 26 kvadrat. Hur jag än vänder och vrider på bohaget så får jag en märkligt tom yta över. Som vanligt med inredning så är bilder bäst

554291287f82b8742f3cb9c6758edd1bb0f3c000e87f2659dafe672cb47386077dc28095.jpg

76214505b414c69de2e1c13e094961c90e70cf59640661c8a3fb5a3d0d473fb7b3888f72.jpg

Kort sagt: jag har inrett halva rummet och undrar nu vad tusan jag ska göra med andra halvan? :cautious: Mina vilda idéer har så långt gått som följer:
- Sopsortering
- Möjlighet att inte ha ridkläderna i städskåpet
- Ponny
- Förvaring av diverse växtrelaterat slabb

Vad har ni kreativa Bukare för idéer? :p Den seriösa sidan av mig tänker någon form av snyggt svart hål som sväljer punkt 1, 2 och 4 i en möbel. Kan man ha sopsortering i vardagsrummet? Punkt 3 faller nog tyvärr på den ej anpassade trappen.

Jag bor i en, vad det visar sig, rätt svårmöblerad lägenhet på 26 kvadrat. Hur jag än vänder och vrider på bohaget så får jag en märkligt tom yta över. Som vanligt med inredning så är bilder bäst

Kort sagt: jag har inrett halva rummet och undrar nu vad tusan jag ska göra med andra halvan? :cautious: Mina vilda idéer har så långt gått som följer:
- Sopsortering
- Ponny

Vad har ni kreativa Bukare för idéer? :p Den seriösa sidan av mig tänker någon form av snyggt svart hål som sväljer punkt 1, 2 och 4 i en möbel. Kan man ha sopsortering i vardagsrummet? Punkt 3 faller nog tyvärr på den ej anpassade trappen.

Något grönt på piedestal i hörnet och sedan ett högt klädskåp skulle både vara snyggt, praktiskt och balansera upp den mer mer möblerade delen av rummet. Det borde definitivt kunna sluka 1, 2 och 3.

- Sopsortering
- Ponny

Jag har liknande planlösning i min 22 kvm lägenhet. Jag har en rejäl garderob i hörnet och en byrå bredvid.
Garderoben sväljer punkt ett till fyra utan problem ☺

Ekonomitipset
Köp två ungefär sådana här. Så djup hylla som möjligt.
http://www.jula.se/catalog/bygg-och...ador/forvaringshyllor/forvaringshylla-355505/
Sen när du monterar sätter du hyllorna på olika nivåer. Det är lätt att göra hål där man vill ha det.
Måla i valfri färg eller behåll dom som den är.
Skohyllor längst ner.
Ena sidan rejäla ankarkrokar under översta hyllplanet för ridkläder. På kortsidan kan du sätta krokar också.
Övriga hyllor så sopsortering går plats.
Snygga korgar att ha uppepå eller någon hängande växt. Om du vill dölja hyllinnehållet så köper du gardiner på second hand som fästs med kardborreband.
Förankra översta hyllan i väggen med en krok och ett kort spännband.
Jätteenkelt att ta bort när man vill städa bakom.
Och om man sen byter boende och inte har användning för dom har man suveräna förrådshyllor.

Här är en smal variant. Slukar massor.
Bredare. Som ni ser får man plats med ännu mer. Krokarna på sidan håller alltså två vinterjackor, två biodlardräkter, två träns och säkert något mer som jag inte kommer ihåg.

@tolksele Haha! :D Ja, nej, men vad ska ponnyn ner och göra? Den ska ju bara agera gosdjur och sällskap till mig :love: ;) Är dock rädd att den fastnar med hovarna i gallergolvet i trappen innan den ens kommer in i lägenheten :cry:
@Philosophia En garderob i ponnystorlek :banana:Nej men det lutar åt någon form av stängd förvaring. Har redan en liknande hylla som @Luff nämnde i köket (både snyggt och billigt :p ) och funderar istället på någon form av bänk med förvaring under. Jag har liksom inte tillräckligt med prylar för att fylla upp en hel garderob :o, även om det säkert skulle vara snyggt med något på höjden.

Har tittat lite på denna men är lite tveksam till benen (kräsen). Det måste ju dels vara rejäla fack om jag ska få plats med sopsortering/ridkläder/ponny och dels vill jag ha utdragbara lådor så att jag ställa saker ovanpå (dvs. inget lock á la bäddsoffa). IKEA har en variant som är lite enklare men där jag skulle behöva två bredvid varandra för att få plats - ful skarv? (kräsen! :angel:).

Hade jättegärna haft en fåtölj också @Buck men har aldrig hittat någon som fallit mig i smaken. Köpte en på blocket för flera år sedan men den gick inte in genom dörren i nya lägenheten :crazy: Jag fortsätter hålla utkik dock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka