Snygg ryttarutrustning / ridkläder

ida.m

Trådstartare
Diskussionstråd där vi kan diskutera trender och vilka prylar som är snyggast :) Allt från stövelstrumpor till ridhjälm.

Jag tycker att dyra ridkläder är snygga men priset är oftast helt sjuka, inte värt alls, tycker även att t.ex ps schabraken har kass passform och Maja delorez ridbyxorna inte alls sitter bra och går lätt sönder. Men om man har pengarna för det så go for it, personligen köper jag hellre lite billigare utrustning/kläder på t.ex granngården då det är bra grejer och för bra pris. Mvh Agnes ☺️

Jag har hängt för mycket på Pinterest och blivit helt såld på märket Holland Cooper :love: däremot har jag inte beställt någonting därifrån och kan inte uttala mig om kvalitet, utan kommer vänta till Black Friday med att beställa något därifrån.

Nu är mitt beroende färgerna mörkblått/svart och roséguld/guld. Snygga outfits till stallet har blivit alldeles för roligt för mig :angel:

Jag har hängt för mycket på Pinterest och blivit helt såld på märket Holland Cooper :love: däremot har jag inte beställt någonting därifrån och kan inte uttala mig om kvalitet, utan kommer vänta till Black Friday med att beställa något därifrån.

Nu är mitt beroende färgerna mörkblått/svart och roséguld/guld. Snygga outfits till stallet har blivit alldeles för roligt för mig :angel:

Blev tvungen att googla märket. Fina kläder men lite väl in your face med att ha märket så synligt i så överdimensionerade stora bokstäver?

Blev tvungen att googla märket. Fina kläder men lite väl in your face med att ha märket så synligt i så överdimensionerade stora bokstäver?
Ja, loggorna är väldigt stora, men på något sätt gillar jag det :angel: de har även andra kollektioner där namnet inte syns över hela plagget utan bara är en diskret logga.

Både Holland Cooper och Miasuki gillar sina loggor men har snygg sportig stil på sina grejer, gillar dom.

Le Chameu gör snygga grovstövlar/gummistövlar.

Jag tycker att dyra ridkläder är snygga men priset är oftast helt sjuka, inte värt alls, tycker även att t.ex ps schabraken har kass passform och Maja delorez ridbyxorna inte alls sitter bra och går lätt sönder. Men om man har pengarna för det så go for it, personligen köper jag hellre lite billigare utrustning/kläder på t.ex granngården då det är bra grejer och för bra pris. Mvh Agnes ☺️
Och jag tycker att PS-schabraken har fantastisk passform! De enda som verkligen ligger helt stilla på min häst. Tycker att de är väldigt dyra, men just passformen gör att jag ändå har några till min häst.

Måste bidra här i min egen tråd med märket hkm som jag just upptäckt. Prisvärt och har ett par snygga dupes på tex på en samshield hjälm.

Jag brukar värma upp i en vanlig pickerad jacka från Massimo Dutti. Så stilrent och passar ridningen perfekt. De har också haft västar i det där klassika pikerade som är supersnygga. Vet inte om de har kvar dessa fortfarande? :confused:

Liknande trådar

Utrustning Ännu en ridhjälmstråd! Men den senaste var från 2019 så tänker att jag startar en ny! Det är dags för mig att köpa en ny ridhjälm! Så...
2
Svar
22
· Visningar
2 948
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej hopp, Jag har blivit med medryttarhäst :D Jag är uppväxt i stallet med egen häst, men sålde våren -00. Har således inga ridkläder...
Svar
17
· Visningar
1 487
Senast: Solvira
·
Utrustning Tjena! Min Lami-cell har jag använt nu ett bra tag, ända sedan jag började rida. Den är ganska sliten efter alla avramlingar och sånt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Magnum
·
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: Cambiaso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka