Snygg ridhjälm för män?

Martina_m

Trådstartare
Min sambo håller på att lära sig rida och att ta hand om min häst. Men han får alltid låna en Jofa-hjälm från ridskolan.
Även att han faktiskt är ganska söt i den ;), så skulle jag vilja ge honom en lite tuffare hjälm som passar en kille/man.

Känns liksom inte som en i sammets är rätt för honom, samtidigt känns det som en GPA är liiiiite för dyr :angel:

Någon som vet någon snygg ridhjälm för män?

Sv: Snygg ridhjälm för män?

Jag köpte en skitsnygg hjälm på GeKås åt min sambo i höstas till hans födelsedag.

Han fick prova ut vilken han själv tyckte passa honom bäst då hans tidigare sammetshjälm gav honom fula röda märken i pannan och huvudvärk.

Nu är det han som tjatar på att han vill att vädret ska bli bättre så han kan följa med ut igen :D

menar du at det skulle vara skillnad på hjälpar beroende på vad man har för kön???

Min make har en hjälm som passar hans huvudform, sen får den se ut som den vill. Nu är den förvisso rätt snygg också, men det var inget kriterie alls när den köptes....

Lami-cell Master :d
Den (och liknande modell av hjälm) är snygg på både män och kvinnor :D

menar du at det skulle vara skillnad på hjälpar beroende på vad man har för kön???

Min make har en hjälm som passar hans huvudform, sen får den se ut som den vill. Nu är den förvisso rätt snygg också, men det var inget kriterie alls när den köptes....

Nu känns det som att sammetshjälmar är ganska ute och jag har själv bytt bort min mot en lättviktshjälm.
Men det känns mer ok att en kvinna har en i sammets. Nu finns ju mest de med silver i mitten och sammetsbygalr ner över öronen (skit ful enligt min mening :o) och en sån vill jag inte ha till min man, då är han finare i JOFA-hjälmen ;).

Men om han nu ändå ska ha en hjälm, varför välja en ful???? :confused:
Så därför undrar jag om ni vet någon snygg hjälm? Men det säger inte att den bara skulle vara snygg på man, och inte på en kvinna :grin:.

Jag tycker att uvexhjälmarna är häftiga (skulle inte vilja ha en själv, men min man hade passat i en sån), men de flesta i ganska saftigt pris. Så typ en kopia på en sån hade jag gillat. Men det vet jag inte om det finns.

Jag som bott på Irland där ridsporten domineras av män förstår inte alls din inställning. Varför funkar inte hjälmarna från tex Hööks för din man ifall du vill ha en prisvärd variant?

Vad har jag för inställning? :confused:
Har aldrig sagt att hjälmarna från Hööks inte fungerar.

Nu är inte jag och min man ett pensionärspar som går klädda i likadana träningsoveraller. Jag har en hjälm från Hööks, den har nu utgått men ser precis lika dan ut som lamicells som hööks har nu, bara att den är helsvart utan något silvrigt (tack och lov). Så tycker det känns lite trist att han ska ha en lika dan. Och den helsvarta som finns där är oxå väldigt lik, men inte ens hälften så skön. Och de andra hjälmarna från Hööks är faktiskt riktigt fula enligt min mening. Så de vill jag inte ha till min man.

okej, jag kan förstå om du vill undvika hjälm med glitter och bling på till mannen

Våra barn har "ridhjälm easy" från Börjes. Jag tycker att de är både snygga och funktionella, utöver att de dessutom är väldigt prisvärda. Till barnen är det ju dessutom perfekt med ställbar storlek, då deras skallar fortfarande växer. Men det funkar ju även till vuxna...

Hööks har en "plasthjälm" i modern tappning för runt 600 tror jag. Den har min sambo o han är snygg i den. T.o.m. Grannpojken, 13år gammal bad att få en likadan för att slippa sammetskrukan

Ingen närbild tyvärr...

wpid-img_6569.jpeg

Oj, nu såg jag att det nog är denna ni diskuterade ovan...

Uvex har en snygg helsvart hjälm som brukar kosta 1200-1500 beroende på vart man köper den. Passar toppen till killar och är väldigt lätt och bekväm :) !

Jag skulle skaffa en "Jockey-kruka" utan skärm och till den ett snyggt hjälmöverdrag. Det är den mest "manliga hjälm" jag vet. Den används ju vid de mest manliga sporterna som fälttävlan, galopp och steeplechase. Om man nu får trycka på "manlighetsknappen"... *s*

Varför skulle det INTE vara skillnad? Inte fasen vill man att mannen sin rider runt i en sammetshjälm? :crazy:

Nä, sportigt ska det vara på män! :d

Inte fasen vill man att mannen sin rider runt i en sammetshjälm? :crazy:
vi lever uppenbart i helt olika världar
Kanske för att jag är uppvuxen i en tid då ALLA hade sammetshjälmar, det var det enda som fanns att köpa då, om man inte ville ha en plastig jofa-hjälm. Jag kan inte se vad som skulle vara omanligt med en sammetshjälm.

Inte jag heller, för mig är sammetshjälm en klassisk och neutral hjälm.

Och när jag började hade man inte ens hjälm :D

Karlar hade keps och damer en scarf.....

Mitt favorit märke på hjälm är Casco och jag har det omvända problemet med ett litet huvud. Därför kan jag ofta fynda min favorithjälm då det inte är så vanligt med den hjälmen hos dom som har Small i huvudstorlek :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 813
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka