Snygg på träningen!

Cillaramsa

Trådstartare
Jaha, nu har jag, som sällan brukar göra mig till, kommit fram till att man rider bättre med vita benlindor (jag som inte är något fan av att linda benen) och ett vitt schabrak! :banana:

Min tränare blev alldeles bländad av vår uppenbarelse i dag så hästen gick jättebra, jag red bra och hon (tränaren alltså) var alldeles lyrisk.

Slutsats: Jag ska köpa mig en uppsättning egna vita benlindor! :cool: (Var tvungen att låna då mina cirka 100 år gamla hade försvunnit. Eller jag har säkert använt dem till någon sårlindning eller så.)

Sv: Snygg på träningen!

Ha ha ha visst är det så! Prova att blinga upp hästen ordentligt också så kommer det att gå ännu bättre ;) Jag tycker att det är jättekul att snygga till hästen innan man ska rida för tränare!

hör väl också till den "skaran" som blingar och piffar till hästen/hästarna inför träning. Allt ska vara färgmatchat och putsat och då är det inte bata vitt utan det varier mellan vitt, rosa, rött, svart och ljusblått. Naturligtvis kompletta med lindor, schabrak och några färger även med huvor. :)

Jadå, men det är en konst att linda, och således är det lindning som gäller. När man orkar...

Haha ja jag hör också till skaran som klär upp både häst och mig sj inför ridning för tränare :). För egen del kan jag tycka att det känns lite.... vad ska man kalla det... Inte respektlöst, men att komma och rida för en så kunnig person i vardagliga trasor kan inte vara direkt inspirerande för tränaren ;).

Jag matchar till vad än jag hittar bland mina finare saker. Vaniljgult, blått, svart, vitt, lila, grått, rosa m.m.
Och man själv får ha en snutt av färgen på sina kläder som man klätt hästen i (tex tröja med lila detaljer eller blå ridbyxor), då blir det synkat o snyggast. :)

Liknande trådar

Ridning jag tycker det är så otroooligt snyggt med svart sadel & träns till vitt schabrak och vita benlindor.. är det fel om jag tar på det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 734
Senast: Bluefish
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Constance
·
Utrustning Jaha, nu har jag drabbats av I-landsproblem. Förutom att jag muttrat mig igenom två ridsportsbutiker för att få tag i utrustning i RÄTT...
2
Svar
28
· Visningar
2 244
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar