Snuvig efter ridtur

E

Express_Pearl

Min lille pålle är nästan alltid snuvig efter ridtur. Lite vitt/genomdkinligt snor som slutar efter ett tag och kommer bar efter ridtur. Ingen feber, äter som han ska, ingen hosta eller liknande bara denna rinnande snok.

Vad är detta för något? Vad beror det på? Någon som vet?

Sv: Snuvig efter ridtur

Känns ganska harmlöst, om snoret inte är gult/grönt brukar det inte vara nån fara.
En del snorar mer än andra, jag kan också börja snora när jag anstränger mig och blir varm fast jag inte är sjuk för övrigt..

min häst e oxå snorig efter ja ridit...lite vitt eller genomskinligt..löst..bara i ena näsan.pigg för övrigt..GOD aptit o ingen feber...inte hängig o bra puls...hade visserligen en luftrörsinfektion förra vintern o va jättekass..sen sa dom att han kunde bli känslig mot damm o sånt men han hostar inte nåt o mår bra...så d kanske har blivit lite kroniskt...att han slemmar ur när man ridit...ja han mår ju inte dåligt så ja vet inte va det är.....

Min häst har också vitt genomskinligt snor i vänster näsborre efter man ridit. Men inget mer och det har hon haft ett bra tag nu (läs månader) hon mår bra för övrigt. Är kanske någon utrensning dom gör

Vad skönt att det inte bara är min häst som är en snoris..;)

Då verkar det inte vara ngn större fara å färde då..

:banana: :bump: nää ja tror inte heller d e någon större fara...sålänge dom mår bra för övrigt..ja menar man e ju uppmärksam om d skulle bli mer o allmäntillståndet påverkas...skönt att man inte e ensam haha...

Min polle snorar också efter hårda ridpass, litegrann rinner ur enda näsborren, speciellt om han står med huvudet neråt. Det rinner väl ut helt enkelt. Har frågat veterinären om detta om de är farligt eller så, (eftersom min häst är en hosthäst) och hon säger att så länge de är vitt snor så är det ofarligt.:smirk:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 509
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V