Snuva & hosta men inte feber

F

fia121

Har ett 6-årigt halvblod som varit matt ir ridning i ett par dagar. Hon är lite snorig, klart till vitt lättflytande snor. Vid ridning kan hon börja tokhosta. Men det först en bra bit in på ridpasset men då kan hon hosta i ca 30 i sträck och hon tar i så pass att mulen nästan går i backen. Men hon har ingen feber. Är det ngn som har erfarenhet av en förkyld häst? Tanken är att hon får vila helt ngn vecka. Men jag tar tacksamt emot tips.

Sv: Snuva & hosta men inte feber

Min häst var sjuk i somras. Det började med hosta och sedan fick han feber efter ett par dagar. Både hostan och febern försvann snabbt när medicinering hade satts in.

Tack för tips...vad var han för sjuk? Nu har snoret blivit mer gulaktigt och trögflytande men fortfarande ingen feber. Vi har en häst till i stallet som är snorig och jag hört hosta. Men de andra är ingenting.

man brukar säga att klar västak ur näsborrarna inte alltis behöver vara så farligt Däremot om snoret går över till gult / grönt så bör man kontakta veterinär. Kan hända att hon behöver pencilin:)

Liknande trådar

S
Hästvård Har en äldre häst här hemma som har blivit förkyld, dock ingen feber. Han snorar och hostar och igår kom det upp slem då han hostade...
Svar
1
· Visningar
1 862
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har en häst i stallet som har varit förkyld nu i ca en vecka. Snorat lite lätt, men annars pigg och glad. I söndags började den hosta...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Brynhilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka