J
jooosan
Hejsan, jag rider en fjording, en mycket tung fjording på runt 150 cm i mkh. När vi är ute och rider snubblar han extremt mkt, inte särkilt mkt i skritt, men sen när vi börjar trava snubblar han, vi har till och med gått omkull för han snubblar och i förrgår var vi nära igen. Jag vet inte redigt vad han gör, men det är typ som om han inte har kontroll över benen eller ngt, detta är otroligt jobbigt eftersom jag knappt vågar trava på en vanlig grusväg, för jag e rädd att han ska snubbla omkull. När vi är ute och rider snubblar han väl 5-10 gånger, det kanske inte låter så mkt på en timme, men när han snubblar snubblar han ju inte lite, han snubblar ju så hela jag landar på halsen. Det känns som det är mest frambenen som han snubblar på.
Hästen ifråga är inte alls utbildad, han är en verklig skogshäst, men till och med skogshäst är svårt att ha han till nu när han snubblar så fort man travar. veterinären har vatt där så han har inga fel på sig eller så, men tänkte höra om någon har samma problem eller om det finns ngt enkelt som man kan göra för att motverka snubblandet. Jag har börjat sakna farten i skogen nu =)
Hästen ifråga är inte alls utbildad, han är en verklig skogshäst, men till och med skogshäst är svårt att ha han till nu när han snubblar så fort man travar. veterinären har vatt där så han har inga fel på sig eller så, men tänkte höra om någon har samma problem eller om det finns ngt enkelt som man kan göra för att motverka snubblandet. Jag har börjat sakna farten i skogen nu =)