snösulor?

H

_hekla_

vad ska man använda?? med eller utan luftkanal? vad är luftkanalen bra för? och svarta eller genomskilniga är det någon skillnad???
tacksam för svar:confused: :bump:

Sv: snösulor?

De MED luftkanal är de enda som fungerar, mig veterligt. Svarta eller genomskinliga är nog mest en kvalitetsfråga. De genomskinliga håller flera säsonger. Jag hade dock svarta förra vintern (ny hovis - ny sorts sulor) och de höll förvånansvärt bra. Skulle kunna sätta dit dem denna säsongen också. Hovis påstår att de har utvecklat den svarta modellen genom åren och de som min häst fick ifjol var typ armerade för att hålla bättre. Vilket de bevisligen gjorde. Prata med din hovis vad han/hon har att säga om de olika sorterna.

Sv: snösulor?

Det bästa är väl med luftkanal för då hålls hoven fortfarande öppen. Luftkanalen funkar så att när hästen sätter ner hoven så trycks luften ut= alltså rör sig sulan och snön lossnar. Jag har haft svarta i alla år köpta på börjes. Funkar dunder och håller iaf två vintrar.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 341
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka