+
@MiniLi
Jag har använt både broddarna som man köper tillsammans med snösulorna och vanliga som jag köpt på Hööks. De från Gripp är sexkantiga, 14 mm breda och 4 mm höga, dvs lägre än vanliga isbroddar. Den bredare formen ska tydligen hjälpa till att hålla sulan på plats bättre än om man har vanliga 10mm breda broddar i. Nu när sulorna har suttit i dygnet runt en bra tid har jag haft gripp-broddarna i och de har suttit förvånansvärt bra. Har knappt behövt efterdra broddarna och sulorna sitter där de ska. När jag har använt vanliga broddar (högre än 4mm) till sulorna har jag bara haft de i under ridturer där det varit mycket snö, när jag tänker efter har jag nog alltid bytt tillbaka till gripp-brodden efteråt när han ska ut i hagen.
Han har tappat en sula en gång, men då var gängan i broddhålet sliten. Annars har de suttit bra. De funkar inte lika bra som traditionella snösulor som sitter mellan hoven och skon, men jag tycker att fördelarna med att kunna ta på och av dem vid behov väger upp för den något sämre funktionen. Jag får vara noga med att rensa under sulorna varje dag så att "flex"-funktionen funkar.