Werze
Trådstartare
Jag måste bara få skriva av mig nu! Jag lämnade in min dressyrsadel för omstoppning i början av sommaren då det var dags och hästen börjat kännas lite konstig. Allt väl så långt. Hämtade sadeln i Falsterbo då jag ändå skulle dit, att skicka med post kändes inte som ett alternativ, tyckte jag, då sadeln är en ny och för mig DYR märkessadel.
När vi kom hem och skulle rida upptäcker vi att hela stoppningen syns för att de glömt att fästa en söm (kan inte beskriva det bättre) så jag ringer och påtalar detta. -Jaha, då får du komma med sadeln till oss. Eller skicka direkt till Danmark med post. Suck, jag kör ut och lämnar sadeln (en resa på ca 5-6 mil).
Efter MÅNGA veckor (hästen är nu avlivad p g a sina problem!) ringer de: -Sadeln är klar nu och du kan komma och hämta den!
Tycker ni andra att detta är OK? Jag har nu ringt och meddelat att jag vill ha ersättning för min tidigare resa till dem och att de får lösa detta med att transportera min sadel till mig! Omstoppningen var inte billig den heller, och detta är sista gången jag anlitar detta snorkställe! De har inte bett om ursäkt eller erbjudit någon kompensation trots att DE har klantat sig vid omstoppningen så att jag inte haft min sadel på hela sommaren.
Jag är så ARG! Hade de bara varit lite trevligare i telefon, eller bett om ursäkt, istället har de spelat totalt oförstående med riktigt snorkigt tonfall (retar mig till vansinne) då jag påtalat att det faktiskt är en REKLAMATION och att det är DE som ska anstränga sig lite för att det ska bli rätt.
När vi kom hem och skulle rida upptäcker vi att hela stoppningen syns för att de glömt att fästa en söm (kan inte beskriva det bättre) så jag ringer och påtalar detta. -Jaha, då får du komma med sadeln till oss. Eller skicka direkt till Danmark med post. Suck, jag kör ut och lämnar sadeln (en resa på ca 5-6 mil).
Efter MÅNGA veckor (hästen är nu avlivad p g a sina problem!) ringer de: -Sadeln är klar nu och du kan komma och hämta den!
Tycker ni andra att detta är OK? Jag har nu ringt och meddelat att jag vill ha ersättning för min tidigare resa till dem och att de får lösa detta med att transportera min sadel till mig! Omstoppningen var inte billig den heller, och detta är sista gången jag anlitar detta snorkställe! De har inte bett om ursäkt eller erbjudit någon kompensation trots att DE har klantat sig vid omstoppningen så att jag inte haft min sadel på hela sommaren.
Jag är så ARG! Hade de bara varit lite trevligare i telefon, eller bett om ursäkt, istället har de spelat totalt oförstående med riktigt snorkigt tonfall (retar mig till vansinne) då jag påtalat att det faktiskt är en REKLAMATION och att det är DE som ska anstränga sig lite för att det ska bli rätt.