Snorig häst!!!

nala

Trådstartare
Kom ut i morse till mina shettisar och såg att hingsten var jätte snorig (grönt :eek: ) Tog in honom tempade 37,4, host provoserade ingen hosta???? Ringde vet. som ska kommer under em. vet. undrade över stona och fölen varpå jag har tittat i alla näsborrar men inget mer snor! Hur kan hingsten bli så snorig och jätte trött???
Han har inte haft några främmande sto i år och har inte lämnat gården sen i april, dom går i en hage långt ifrån den väg där folk rider och jag har inte haft samma kläder hos andra hästar som jag har hos mina och ingen har varit här! Kan ärligt säga att jag har lite panik över vad det kan vara med alla mina 17 hästar!!! Jag har haft snoriga hästar förr men inte bara en och nära på isolerad :confused: :confused:

Sv: Snorig häst!!!

Nu är problemet hittat och åtgärdat det var en kindtand i överkäken som hade sprukit hela vägen ner i roten enl. min vet. är det inte ovanligt att tandproblem visar sig genom varigt näsflöde! Det blev en tripp till klinik för "Rasken" för att ta bort tanden och spola rent och nu får han Hippotrim och får äta välling vilket han tycker är fin fint :D Jag var jätte nervös att det skulle vara något värre för det handlar om en gammal kille på 28 år och mina föräldrar köpte honom till mig när han var 1,5 år så jag har svårt att tänka mig hur livet skulle se ut utan honom :( han är min bästa vän i hela världen :love: :love: :love: Jag var nära att mista honom för 13 år sedan då han slet sig från min man och sprang upp på vägen och blev påkörd av en buss så sedan dess går han lite konstigt pga att han fick en fraktur på bogbladet och skadade ena bakbenet väldigt illa, jag ville ta bort honom men en duktig veterinär tyckte att han skulle få en chans eftersom han var så pigg och hade bra vilja till att röra på sig och jag är glad att jag gav honom den chansen! :love: :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästvård Jag ber hemskt mycket om ursäkt till alla er som blir upprörda när ni ser någon göra en tråd på ett hästforum istället för att slösa en...
Svar
10
· Visningar
7 552
Senast: Plantan
·
Hästvård Har varit borta två dagar och idag när jag kom till stallet så upptäckte jag att ponnyn var snorig. Det är tjockare och lite åt det...
Svar
0
· Visningar
968
Senast: Manji
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama