Snorig häst?

E

Elwis_86

Min isis här hemma lät snorig imorse. När hon andades så lät det som om hon hade snor i nosen. Hon ser lite kladdig ut i nosen. Det är bara rent snor. Inget gul/grön aktigt. Utan rent vitt/genomskinligt.

Jag tog temp på henne och det var 37.65 C.
Det är ju ganska normalt. Inte feber.

Nu står hon inne med täcke och tuggar hö. Så får vi se om det blir bätre.

Någon som har nått tips? Hon är inte slö eller något liknande.

Sv: Snorig häst?

En dag när jag kom till stallet var min häst jätte snorig, det var jätte tjockt men inte gul/grönt. Ingen feber eller ngt. Dagen efter var snoret borta och han var som vanligt. Så vem vet din häst kanske har samma "en dags förkylning" som min häst. Annars är det väl bara att se till så den inte blir kall el står i drag, och hålla koll på febern./TH

Sv: Snorig häst?

Vitt snor är ingen fara, det kan vara att hästen är lite känslig i slemhinnorna och det kan även bero på fuktig luft, något som det varit mycket av dom senaste månaderna. Jag tycker absolut inte att du ska hålla hästen inne, ut med den i hagen i fall att den har något i luftvägarna! Annars är det risk att det blir luftvägsproblem....

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 907
Senast: Capybara
·
Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 476
Hästvård Har varit borta två dagar och idag när jag kom till stallet så upptäckte jag att ponnyn var snorig. Det är tjockare och lite åt det...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Manji
·
Hästvård Fick hem en ny häst för 1 vecka sen som är pigg å glad men snorig.... De rinner inte hela tiden, men kommer när han blir...
Svar
5
· Visningar
3 267
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka