Snorig fölunge

amkm

Trådstartare
Min strax 3-veckors fölunge är lite snorig.
Dock ej allmänpåverkad,är tempad 3-4 ggr/dag i två dagar nu och hon är endast snorig i den ena närborren.
Snoret är ena gången gult,mendans det sen är klart resterande gånger man tittar till henne.
Hur ska jag göra,tvinga ut veterinären eller fortsätta avvakta?
(De sover ute när det är bra väder men kommer in på stall när det regnar)
Mkt förvirrad.
(Till saken ska kanske nämnas att ena stoet fick en vända strax innan fölning och hade gula snorbobber i ena näsborren och det togs prover då som visade på streptokocker,detta fick "självläka" och vi har inte sett ngt på henne sen tja,två veckor innan fölning(?) )

Hur skulle ni ha gjort? Låta de sova inne på nätterna eller ta in? Tvinga ut veterinären? Fortsätta att avvakta och tempa vidare?

Sv: Snorig fölunge

Så länge inte fölet har någon förhöjd temp, hostar eller är allmänpåverkad så skulle jag avvakta iaf 1 vecka och se.

Skulle ta in på natten vid regn, blåsigt och ruggigt väder, annars ha dom ute.

Liknande trådar

Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 529
Senast: Fibusen
·
Hästvård Enligt SVA och all litteratur jag plöjt så börjar hästinfluensa alltid med hög feber, snor och hosta kommer efter febern. Men kan det...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: super
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 722
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 186
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve