Snokar: Hur får jag bort snokar inomhus? När det är som värst får jag ta bort 15 st dagligen.

Alltså jag förstår att det är sagt/skrivet på skoj, men ibland blir det lite tjatigt. Antalet gånger folk sagt och säger att jag borde bränna ned huset och liknande "höhö" när de hör att jag har spindlar och ormar hemma är... well... det är ofta. Så jag har helt enkelt börjat säga ifrån.
Skoj?

På riktigt? Aldrig hört talas om något liknande, att ormar söker sig inomhus. Har du kollat igenom hus och grund (om huset har en typ av grund där det är möjligt att ta sig in) så att det inte finns ett bo någonstans, typ?

På riktigt? Aldrig hört talas om något liknande, att ormar söker sig inomhus. Har du kollat igenom hus och grund (om huset har en typ av grund där det är möjligt att ta sig in) så att det inte finns ett bo någonstans, typ?
Åtminstone när det är riktigt varmt ute så kan ormar söka sig in för att få svalka.

Dock har de ju ingen ondskefull plan om att de uttryckligen ska in I ETT HUS, för dem duger första bästa svala "håla".

Förvånad om snokar ännu är så pass aktiva som TS gör gällande. Ormar brukar gå i dvala i september — oktober och det är sällan man ens ser ormar ute i september. Men allt är möjligt givetvis.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: Efwa
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka