Diabetikern
Trådstartare
Hur skulle ni börja med en häst som var snedmusklad? Kom att tänka på det idag då jag sett en del fel/snedmusklade hästar. Hade en tjej i mitt stall som visserligen satt snett vilket gjorde hästen sned men hur ska man som nästa ryttare börja jobba bort detta? (funderingar på morgonkvisten efter en natts tänkande)
Som en häst jag stött på.
Hästen är sned men går på rakt spår. Vad som dock sker är att hästen får sadeln att vrida sig så ryttaren hamnar rejält på sniskan. Kikar man på hästens musklatur så kan man se att hästen är sned. Dvs att den vänstra sidan är mer musklad än den högra.
hur skulle ni gå tillväga för att rätta till det hela? Anta nu att hästen är frisk och hel för övrigt och att ni inte vet hur förra ägaren har ridit.
Nyfiken på svar
Som en häst jag stött på.
Hästen är sned men går på rakt spår. Vad som dock sker är att hästen får sadeln att vrida sig så ryttaren hamnar rejält på sniskan. Kikar man på hästens musklatur så kan man se att hästen är sned. Dvs att den vänstra sidan är mer musklad än den högra.
hur skulle ni gå tillväga för att rätta till det hela? Anta nu att hästen är frisk och hel för övrigt och att ni inte vet hur förra ägaren har ridit.
Nyfiken på svar