Snart ger jag upp

Aningsfull

Trådstartare
Skickar iväg jycken och flyttar till Hawaii.

Ungefär så känns det just nu. Vintern tar aldrig slut, jag har varit sjuk i över en vecka och träningen med hunden hamnar i skymundan. Dvärgpinschern har överskottsenergi till tusen och tycker att matte är världens tråkigaste.
Sambon är snäll och tar hundarna på långa promenader men det där med lydnadsträning är inte riktigt hans grej. ;)
Tränade lite igår och ja.. det blev bara pannkaka av det hela. Hon är så glad när man till slut tränar så att allt bara rörs ihop till en enda soppa.
När vi tränar positioner kan man räkna med att hon hinner med att både hoppa, skälla, snurra nåra varv på bakbenen och skrika lite rakt ut innan hon sätter sig med en svans som går på högvarv. :smirk:
Inkallningarna går i 300 knyck och hon sladdar runt som en racerbil på sommardäck i vinterhalkan. Vet inte hur många gånger hon druttat omkull för att hon har så bråttom. Inte helt ovanligt att hon lyckas med bakåtvolter när hon ska gå in och sätta sig vid sidan, eller lämnar två meter långa bromsspår efter sig där hon åker kana på bakdelen.

Så ja.. låter inte en resa till hawaii bra? Då kanske jag blir frisk, komma hem lagomt till sommaren och kan dra igång med spårträningen igen och sambon är nog lättare att få med ut i skogen som figge vid söket om det inte är så förbannat kallt och mycket snö. :angel:

Men med tanke på att det snöar som tusan nu så känns sommaren rätt långt bort.

Någon som är med och skriver protestlista att vi vill ha sommar NU? :angel:

Sv: Snart ger jag upp

Kan väl skriva på en protestlista för din skull.:angel:

Men jag vill framförallt påpeka att här i söder är det ingen snö kvar, krokusen blommar och de är varmt och skönt i luften om än lite regnigt emellanåt. Men vi ligger ju ofta lite före.:p

Krya på dig och hoppas våren kan anlända även till norr snart.

här i södra delen av sverige har det mesta av snön försvunnit. finns bara pyttelite kvar. men en hawaii resa skulle ju då inte sitta fel

Jag blir så avundsjuk! Kanske inte behöver åka hela vägen till Hawaii, kanske kan stanna i skåne då. :angel:
Men våren kommer väl hit också så småning om även om det känns avlägset just nu.

Jag längtar såå mycket efter att få ge mig ut i skogen. Lilltjejen också kan jag tänka mig. ;)
Maken till spring i benen och myror i huvudet har jag sällan skådat. Min syster hävdar att min dp har damp. :o :D
Men så är det också hon som, även om man är ute i 2 timmar, inte gör annat än att löpa som ett brunt sträck efter backen. Går man själv en mil kan man räkna med att hon hinner med 10. :D

Jag följer med!!! :p

Skulle röntga lagotton idag, höfter och armbågar, men hon behagade inte somna tillräckligt....För stressad (jag som tycker hon är så bra i nya miljöer). Så nu har jag fått en ny tid, om 3 veckor :eek: ....
Så spar lite plats på planet åt mig!

Det är konstigt, det där med röntgen.. har ju jobbat på djursjukhus och vi sövde alltid stora hundar helt (narkos) vid sådan röntgen (måste ju vara så exakta bilder) medan djursjukhuset på andra sidan stan INTE gjorde det, de gav bara lugnande.

Jag har försökt hålla fast oroliga hundar som bara har fått lugnande och föredrog helt klart sövda, det är extremt sällsynt att större djur (hund, katt) som inte är mkt gamla/svaga dör under narkosen, och jag väger det mot det psykiska lidande de utsätts för om man hårdhänt tvångshåller dem på rygg, främmande människor dessutom.. Ett sidospår, men en intressant fråga är det allt..

Narkos för röntgen?? Hur många hundar däckar inte vid vanlig sedering? Är det inte ovanligt att de inte gör det?

När jag skulle röntga min hund så frågade de till och med om jag ville att hon skulle vara vaken. Undra hur de hade tänkt sig det :D Jag valde sedering :)

På den övriga frågan: Jag skulle nöja mig med att åka ned till Skåne :p Hade jag haft pengar så skulle jag göra slag i saken NU!

Huvudet på spiken ;) Det var jag som var trött i huvudet, givetvis börjar man med sedering, en rejäl dos så slocknar de flesta. Men rätt många har ju inte koll på skillnaden så de vet bara om lugnande/sövd, och jag är för slö för att förklara. Tackar för rättelsen :bow:

/Lenis, just haft minitenta & orkar inte gå hem ;)

Här i Skåne är det visserligen soligt en stund varje dag minst, all snö är borta och det börjar växa lite på åkrarna. Blommor är framme lite här och där också!

Meeen, så var det blåsten då. Och det här med att det regnar ganska ofta under både våren och hösten. Vilket resulterar i en hel del djup lera, och översvämningar här och där.

Så dom första veckorna (minst) med nya valpen kommer att bestå av att torka - torka - torka och torka. Stackaren har i alla fall ett regntäcke och en stickad "kofta" som väntar, för alla dessa regniga dagar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka