Snart ger jag bort hästarna....

Girasol

Trådstartare
:( Alltså -jag blir så less. Snön ligger djup, hästarna har haft sin absolut längsta vila nånsin. Ja som läget ser ut nu så lär tvååringarna aldrig få nåt annat än vila.
Nån som kört in unghäst helt själv? Har inte råd att lämna iväg, har ingen som kan hjälpa mig -är ju van att vara två....... Tips?!

När jag ändå är på pessimistiskt humör; är så less, har hyfsade märrar, inga värstinghingstar men ändå. Folk ringer ju inte ens när man annonserar. Snacka om att travet tappar mark öhh folk!
Är andra året i rad som vi inte betäcker...(travstona dock får hblmärrarna gå till hingst.)

Annars är allt på topp!!!:banana:
Väntar bara på att få tillbaka känseln i fötterna efter att lagat staket halva kvällen.
-jäkla vad bra de travar då de är på rymmen ;)

Sv: Snart ger jag bort hästarna....

Är det verkligen så illa??

Vintern är lång just nu, men inte behöver de vila för det, eller?

Jag skulle inte köra in helt själv, någon måste det ju ändå finnas som kan hjälpa dig.

Skickar värmande kramar i vinter mörkret.... snart är det ljusare tider å då känns det lättare

Du menar att 2-åringen inte är inkörd än och du ska köra in den själv?

Skulle inte göra det ensam även om jag visste vad jag höll på med, ett litet misstag kan förstöra så mkt.

Varför blev den inte inkörd ifjol?

Jag skulle heller inte köra in dem själv, går något fel så lär man ju aldrig få till det igen. Och köra in så här års? Det känns säkrare att göra det en årstid med bättre underlag. Det räcker ju med att du halkar och så är det kört. :(
Jag väntar på att snön ska försvinna nu så att jag kan köra in min åring.

Det är ju så inom travet att det inte är lätt att bli av med ungarna. :(

För att göra en lååång historia kort. Har 4 barn varav han som skulle bli vår siste nyss blev 18 månader. Förlöstes med kejsarsnitt pga gammal ridolycka där jag möblerade om en del i rygg/bäcken, då jag ändå skulle snittas tyckte jag det var smidigt att bli steriliserad - var fullt nöjd med 3 ungar.. -Läkaren glömde det och för 3 månader sen såg 4 barnet dagens ljus! (tål ej ppiller etc.) Gissa om Surprise när jag upptäckte detta dilemma i somras... var i 4 månaden och hade haft mens som vanligt........
Så nej pga familjesituationen så är inte de nyblivna tvååringarna inkörda. 3åringen körde vi in som åring men sen har det inte hänt så mycket mer. Får väl rida in henne iallafall och ridträna henne sålänge. Monte´är ju allt mer poppis.............
Som prick över i, har vi ju två fina åringar som också måste köras in... Men kan ju vänta med dem till sensommaren/hösten.

*ler* 2 åringarna är så sociala så jag skäms :o över att inte hinna med dom då de förtjänar bättre.
:idea: Jag får väl börja jogga, kanske jag springer på nån runt hörnet som jag mer eller mindre kan "kasta" på en av gossarna. -fast sån tur har man nog inte...

Iannat fall så får jag väl byta ut katten mot stort keldjur :D

Känner likadant , fast vår blev inkörd i mars 04 som tvååring och hon tränade bra ändå, nu står hon bara hos mamma o pappa sen pappa blev svårt sjuk, vill leasa ut men hon är inte 100% vet inte varför, jag bor 50 mil bort så jag måste passa in vetbesök när jag kna komma.
Hon är ockås sällskap åt fölmärrn.
Frustrerande... Har du inga kompisar som kan hjälpa till? Om de är mtk hanterade borde det gå bra, vår var knapp tömkörd vi bara tutade och körde o det funkade

3 åringen är inga bekymmer med egentligen. Hon är ganska smart så tömköra nån gång för att friska upp minnet och sen ivagn, borde gå. Hennes 2 årige bror är ganska smart han oxå. -inte alla unghästar som med ganska lite övertalning låter sig lastas och åka själv. Honom vill jag helst köra in nu. Det är en hyfsad syskonskara (har knatat in ca 2½ miljon) Så det vore ju verkligen skam om jag inte ger de här två chansen att komma ut. Jag tänker lite som du. Leasa ut dom -är ju bättre än att bara låta dom stå.
Sen har jag ju de andra. ena 2åringen är lite nervig. Den andra är ganska hingstig. mao inget att ge sig på själv. Men de är ju inte sämre hanterade än att man kan hiva på täcken i hagen tex. de är även vana vid motorfordon samt att grannkärringarna visar sitt dåliga omdöme genom att rida precis utmed våra hingstars hage med sina hästar. (ston) -kan ju bli livat nu när våren kommer :crazy:
än sålänge håller de sig i skinnet.Kan ju förvisso bero på vår gammelhingst som är lugnet själv och han fostrar ganska bra i hagen.

Har en god vän , vi brukar hjälpas åt men hon har drabbats av ischias och fixar inte sina egna hästar, så de har ofrivillig vila de med.

Skönt att höra att fler sitter lite i samma båt som jag... Även om ingen här är svårt sjuk. -hoppas din pappa kryar på sig.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka