Snälla hjälp mig!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Mrs_Malfoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 692
M

Mrs_Malfoy

När jag är inne på vissa sidor tex när jag ska titta på propositioner på nätet så kommer filen upp i exel och inte i word. Vet någon hur man ändrar detta? Man får alltså inte upp något alternativ utan det går direkt in i exel. Skitjobbigt detta!
Snälla... hjälp! :bow:

Jepp!
Det kommer upp en ruta där det står:
Öppna filen på dess aktuella plats
Spara filen på disk.

När jag väljer öpnna filen kommer det upp i exel!

Det är ju för att filen är ett excel-dokument och inte ett word-dokument. Excel-filer öppnas i Excel och word-filer i Words, så enkelt är det!

Propositioner i excel?

Har de börjat med det i år för jag har aldrig sett det tidigare. Verkar smått omständigt... :crazy:

Det finns ju faktiskt mallar för propositioner som påminner om tabeller (ung. som anm.blanketter), de kanske kan sparas som excel-dokument, vad vet jag?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
694
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
817
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Rosett
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 611
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka