Snälla hjälp! Epilepsi???

L

Loppan84

För det första kan katter ens ha det?

För att göra en lång historia kort:
Skruttan har sen en tid tillbaka lixom "ryckt" i kroppen, som om hon har haft hicka. I bland tycks hon inte bry sig om det men i bland kan man se att hon blivit besvärad av det när hon ligger och byter ställning. Hon är självklart tagen till veterinär med detta men de kunde inte hitta något....

Nu i går så började det rinna som slem ur hennes mun och man såg att det var något som var obehabligt för henne, hon sprang även in under soffan och både kissade och bajsade, något som ALDRIG händer.....:(
Ringde till veterinären och fick komma dit i går då de tyckte att det var lika bra med tanke på symtomen. Men de hittade heller inga fel, de klämde och kände och tittade även ner i svalget så gott det går, men ingenting som var tokigt. Det sa även att så länge hon är så pigg som hon är i övigt är det ingen fara (hon äter och dricker utan problem).

Och sen i natt, så får hon som ett anfall, ligger på rygg och bara sprattlar med benen:cry:
Nu sitter jag och väntar för att komma fram till veterinären, idag igen :(

Någon som ha vart med om något liknande eller har en aning om vad det kan vara för fel??

Förlåt för långt inlägg och mycket tacksam för svar!!

Sv: Snälla hjälp! Epilepsi???

Usch vad jobbigt för er.

Katter kan utveckla epilepsi och ibland går det bra att kontrollera epilepsin med Fenemal så det behöver inte vara slutet för henne om det är epilepsi hon har fått.

Tack för ditt svar!

Nej ok va skönt att höra, man blir ju orolig när de inte kan ge något direkt svar...
Men då finns det hopp om det skulle vara epilepsi i alla fall då!
Hoppas att de hitta något fel eller vad man nu ska säga så man får reda på vad det är, för så här är det inte nå kul att ha det:(

Vet du hur de brukar reagera på medicineringen? "Botar" medicinen helt eller håller den bara anfallen i schack?

Återigen Tack för ditt svar!!

Jag har en 3-årig kastrerad hankatt som har fått två epilepsi anfall, för ca 1-1,5 är sedan.

Ibland kan det växa bort eller oxå får de det bara i vissa situationer, som man då får försöka undvika att de hamnar i. Min till exempel har bara fått det utomhus så han har ej fått gå ut efter det, vi ska dock flytta ut på landet om ca 1-2år och då tänkte vi försöka vänja in honom försiktigt och se om han kan vara ute.

Jag tog självklart kontakt med min veterinär efter det första anfallet och han sa att det var ingen idé jag kom ditt med katten för undersökning då det var väldigt svårt att se på katten att den hade epilepsi om man inte hade "turen" att den fick ett anfall just när den var hos veterinären. Och enligt honom var det oxå så mkt biverkningar med medicinen på just katt att han inte rekommenderade att man påbörjade nån medicinering.

Hoppas iaf att allt löser sig med din kisse!

Jo då visst kan dom få det!

Mina föräldrars katt hade/har? det.

Hon fick anfall då låg hon ner, lät konstigt o tuggade fradga kan man säga! Såg "väck" ut!

Veterinären kom fram till att det va epilepsi o skrev ut medicin kommer ej ihåg namnet nu!

Hon åt det ett tag o skulle sedan ha uppehåll o då var det borta :bump:

Har varit borta i flera år nu!

Så jag hoppas att det ordnar sig för er med!!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: Sassy
·
R
Katthälsa Det senaste året har jag behövt uppsöka veterinär lite för ofta pga av kroniskt sjuk katt….. De stora djursjukhusen verkar ha satt i...
2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka