snål pappa vägrar köpa rätt njur mat!

diabla

Trådstartare
Mina föräldrar har skiljt sig och jag har flyttat hemifrån. Pappa fick katten. katten har njurproblem och har blivit opererad för njursten. på grund av sina problem så måste han ha speciel njur mat som är lite dyrare än den vanliga maten.
Min pappa är oerhört snål trots att han får hem connosieur så köper han Coops egna märke till katten istället för maten han behöver.
Jag tror att det är för att han tror att veterinären som har sagt att katten ska ha denna maten han något sorts ekonomiskt samarbete med njurkattmatsföretaget. Men det tycker inte jag spelar någon roll för katten behöver ju sin mat! pappa är väldigt gammaldags och tror väll inte helt enkelt att maten spelar någon större roll. vilket jag tycker är helt knäppt!

hur ska jag förklara och få min pappa att förstå att om han inte köper rätt mat så blir katten dålig?

det är ju väldigt basik men han verkar ju inte vilja förstå.

(om jag inte bodde i en trång liten etta med ingen möjlighet för katten att gå utomhus skulle jag ta med honom till min lägenhet på en gång.)

Sv: snål pappa vägrar köpa rätt njur mat!

Köp med dig sådana påsar och åk dit med dem så han blir tvungen att ge katten sådan mat.
Njurproblem är inte att leka med, förstår inte hans inställning. :confused:

Förklara för honom hur dyrt det blir om katten blir sjuk igen. :crazy:

Om han nu tror att vet och kattmatsföretaget försöker manipulera honom så kan han väl köpa njurkattmat från ett annat företag.

hejsan!

Förstår att det är svårt.. Men är det verkligen dyrare? Har ni räknat efter ordentligt? På hur länge maten räcker emot vad den kostar? Har special foder till min kastrat och det blir igentligen inge dyrare i längden med tanke på att det räcker så länge.. Blir dock en klumpsumma kanske var 3e månad istället för att köpa lite då och då..

Annars föreslår jag att du försöker prata med dig pappa och förklara för honom hur mkt kissen betyder för dig.. Klart han lyssnar på sin dotter =)

Liknande trådar

Övr. Katt Han har spytt två gånger om dagen i ca 3 veckor. Det är mest bara löst gul gejja som kommer ut. Han är långhårig perser som är 15 år...
Svar
8
· Visningar
9 265
Senast: Pepon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama